Z_RVP_an Rámcové vzdělávací programy

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
0/0/0. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Tsolmon Jambal, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
Z_RVP_an/D01: So 16. 11. 18:10–19:40 E5, So 7. 12. 18:10–19:40 E5, So 21. 12. 16:30–18:00 E5, 18:10–19:40 E5, T. Jambal
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Studující si osvojí realizační, diagnostické, reflektivní pedagogické kompetence, získají vědomosti a schopnosti zaměřené na vzdělávací programy, principy, pravidla pro vytváření školních vzdělávacích programů, výchozí etapy při jejich tvorbě, strukturu a postup tvorby školních vzdělávacích programů. Na základě získaných vědomostí a schopností jsou studující schopni zpracovat vzdělávací program.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu studující
- zná vzdělávací programy a dvouúrovňový model vzdělávacích programů;
- rozumí rámcovým vzdělávacím programům;
- rozumí školním vzdělávacím programům;
- ovládá tvorbu školních vzdělávacích programů;
- zná profil absolventa.
Osnova
  • 1. Vzdělávací programy. Dvouúrovňový model vzdělávacích programů. Rámcový vzdělávací program. Školní vzdělávací program. Uživatelé školního vzdělávacího programu. Důvody vytváření školních vzdělávacích programů, principy školních vzdělávacích programů a pravidla pro jejich zpracování.
  • 2. Výchozí etapy při tvorbě školního vzdělávacího programu. Analýza práce školy. Analýza požadavků a potřeb trhu práce. Analýza povolání.
  • 3. Základní pedagogické dokumenty. Učební plán. Profil absolventa.
  • 4. Tvorba charakteristiky školního vzdělávacího programu.
  • 5. Podmínky pro realizaci školního vzdělávacího programu. Podmínky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
  • 6. Národní soustava kvalifikací a její využití v odborném vzdělávání.
  • 7. Národní soustava povolání a její využití v odborném vzdělávání.
  • 8. European Qualifications Framework – EQF. Europass.
Literatura
  • BAJTOŠ, J., 2013. Didaktika vysokej školy. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-652-6.
  • TUREK, I., 2010. Didaktika. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-322-8.
  • DRAHOVZAL, J. et al., 1997. Didaktika odborných předmětů. Brno: Paido. ISBN 80-85931-35-4.
  • PODLAHOVÁ, L. et al., 2012. Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4217-5.
  • PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha:Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
  • KALHOUS, Z. a O. OBST, 2002. Školní didaktika. Praha: Portál. ISBN 80-7178-253-X.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): Z~100 – 70, X 69,99 – 30, N 29,99 – 0.
Informace učitele
V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, léto 2025.