VŠTE:SA_NE_MAN Marketing management - Informace o předmětu
SA_NE_MAN Marketing management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SA_NE_MAN/P01: Po 13:05–14:35 I214L, R. Dušek
- Předpoklady
- OBOR(SLOGp)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business Administration (program VŠTE, SN_PE)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course is focused on advanced methods of marketing management (methods of segmentation, marketing research, branding) and new approaches in online marketing and services marketing.
- Výstupy z učení
- After successful completion of the course, the students:
- understand the term “marketing management“,
- have a command of marketing situational analysis,
- are able to use marketing research in specific cases,
- have a command of market segmentation,
- are able to analyse a product as a basic tool of marketing mix,
- are able to analyse business portfolio,
- are able to use suitable managerial tools for business management,
- understands online marketing strategies,
- is able to use findings from the marketing of services. - Osnova
- Lectures
- 1. Introduction to marketing management.
- 2. Strategic marketing management and marketing plan.
- 3. Use of marketing management in creating business models.
- 4. Specific kinds of marketing research.
- 5. Consumer, organizations and final consumer buying behaviour.
- 6. Product and product portfolio management.
- 7. Brand management.
- 8. Positioning and brand value.
- 9. Online marketing strategies.
- 10. STP.
- 11. Relationship marketing.
- 12. Services marketing.
- 13. Social responsibility and ethics in marketing – new trends in business.
- Literatura
- povinná literatura
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2015. Marketing management. 15th edit. Pearson. ISBN 0133856461.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2017. Principles of Marketing. 17th edit. Pearson. ISBN 013449251X.
- doporučená literatura
- LUPKIN, J. a B. CARTER, 2014. Network Marketing For Facebook: Proven Social Media Techniques For Direct Sales & MLM, Success. CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 150232816X.
- KOTLER, P., H. KARTAJAYA a I. SETIAWAN, 2016. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley. ISBN 1119341205.
- Organizační formy výuky
- přednáška
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 30 Příprava na závěrečný test 22 Účast na přednáškách 26 Celkem: 78 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- For successful completion of the course it is necessary to achieve at least 70 % of the course and final test together under the conditions specified below. In the final test, students can get up to 100 points, i.e. 70 %. Grading for the course, i.e. points for the final test (100 - 0): A 100 – 90, B 89.99 – 84, C 83.99 – 77, D 76.99 – 73, E 72.99 – 70, FX 69.99 – 30, F 29.99 – 0 Final test – 100 points (i.e. 100 %)
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/SA_NE_MAN