VŠTE:Z_PED2_an Pedagogika II. - Informace o předmětu
Z_PED2_an Pedagogika II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2023
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Mgr. Štěpánka Jenešová (cvičící)
- Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_PED2_an/D01a: So 7. 10. 13:05–14:35 E7, 14:50–16:20 E7, So 2. 12. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, Š. Jenešová
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím rozšiřující znalosti z oboru pedagogiky a praktických dovedností, a to zejména z oblasti teorie výchovy, speciální pedagogiky, sociologie vzdělávání a výchovy. Předmět navazuje na Pedagogiku I.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující - rozumí problematice kázně ve škole; - zná pedagogické aspekty integrace handicapovaných; - vysvětlí rozdíl mezi formální a neformální autoritou; - umí vysvětlit, jaké jsou požadavky na mravní profil pedagoga; - zná sociokulturní handicap v podmínkách školního vzdělávání;
- Osnova
- Osnova přímé výuky 1. Profese učitele z pohledu žáků, rodičů a učitelů. 2. Etika v práci učitele. Učitel současné školy. 3. Autorita učitele jako východisko pedagogického působení, styly vedení. 4. Multikulturní výchova a vzdělávání. 5. Kázeň. Formy porušování kázně. Nekázeň. 6. Výchova ve volném čase. 7. Příprava učitelů na práci s diverzitou (národností, etnickou, kulturní atd.). 8. Pedagogické aspekty integrace handicapovaných. 9. Třídní učitel. Začínající učitel. Muži jako učitelé. 10. Práce s chybou a analýza chybného výkonu.
- Literatura
- PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
- FREIRE, P., 2018. Pedagogy of the oppressed. Bloomsbury publishing.
- MUNKOVÁ, G., 2004. Sociální deviace. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0279-2.
- VALIŠOVÁ, A. a H. KASÍKOVÁ, 2007. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada.
- KOLÁŘ, M., 2001. Bolest šikanování. Praha: Portál. ISBN 80-7178-513-X.
- KRAUS, B. et al., 2001. Člověk - prostředí - výchova. K otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 80-7315-004-2.
- HELUS, Z., 2004. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha: Portál. ISBN 80-7178-888-0.
- JEDLIČKA, R. a J. KOŤA, 1999. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí a mládeže. Praha: Karolinum.
- DUNOVSKÝ, J., 1995. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada. ISBN 80-7169-192-5.
- HRABAL, V. a I. PAVELKOVÁ, 1989. Pedagogicko psychologická diagnostika. Praha: SPN.
- BALABÁNOVÁ, H., 1995. Zkušenosti se vzděláváním romských dětí. Praha.
- GIROUX, H., 2020. A. On critical pedagogy. Bloomsbury Publishing.
- ONDRÁČEK, P., 1999. Vyrušování, neposlušnost a odmítání spolupráce, podněty pro pedagogickou práci s žáky, kteří se chovají při výuce nápadně rušivě. Pardubice: Univerzita Pardubice. ISBN 80-7194-183-2.
- KREMLIČKOVÁ, M.a M. NOVOTNÁ, 1997. Kapitoly ze speciální pedagogiky pro učitele: (setkání speciálněpedagogická, sociálněpedagogická a pedagogickodiagnostická). Praha: SPN. ISBN 80-85937-60-3.
- MAREŠ, J., 1998. Styly učení žáků a studentů. Praha: Portál. ISBN 80-7178-246-7.
- JEDLIČKA, R. et al., 2004. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Themis. ISBN 80-7312-038-0.
- Organizační formy výuky
- tutoriál
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na závěrečný test 3 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 10 Celkem: 0 13 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %) Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění docházky je nezbytné vypracovat kompenzační práci podle pokynů vyučujícího.
- Statistika zápisu (zima 2023, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2023/Z_PED2_an