VŠTE:N_AJS_1 Anglický jazyk odborný pro str - Informace o předmětu
N_AJS_1 Anglický jazyk odborný pro strojírenství I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Jitka Janoušková (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_AJS_1/S01: Čt 13:05–14:35 E5, Pá 9:40–11:10 E5, L. Turinská
N_AJS_1/S02: Čt 11:25–12:55 E5, Pá 11:25–12:55 E5, L. Turinská - Předpoklady
- požadovaná vstupní úroveň B1
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Strojírenství (program VŠTE, NSTR)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je získat znalost odborné slovní zásoby z oboru strojírenství. Po absolvování předmětu je student schopen v angličtině pohovořit o odborných problémech na probraná témata, rozumí odbornému textu v angličtině a je schopen vyhledat si zdroje pro přípravu odborné prezentace. Je schopen napsat formální mail, popsat odborný problém a navrhnout jeho řešení. Zvládat popsat odborné mechanismy, příčiny a následky jevů.
- Výstupy z učení
- Stručná osnova:
1. Povolání, práce strojního inženýra – slovní zásoba, pohovory, formální a neformální maily.
2. Slovesné časy - přítomný čas prostý a průběhový, předpřítomný.
3. Míry a váhy, rozměry, technický popis.
4. Instrukce a mechanismy. Části strojů.
5. Opravy - popis problému, oprava, vysvětlení procesů.
6. Činný a trpný rod.
7. Komunikace: provádění návštěvníků, small talk - pozdravy, rozloučení, žádosti, nabídky, omluvy.
8. Kvantita, vyjádření množství, počitatelnost.
9. Plánování. Časové věty, první a druhá podmínka.
10. Pravidla a směrnice. Vybavení, dokumentace.
11. Příčiny a následky, enable, allow, záporné předpony.
12. Nehody, hlášení, bezpečnost práce, minulý čas prostý a průběhový.
13. Materiály – vlastnosti materiálů, inovace. - Osnova
- Semináře:
- 1. Jobs – vocabulary, interviews, formal and informal emails.
- 2. Revision of tenses – present simple vs. present , present perfect.
- 3. Measurement and dimensions, technical vs. persuasive description.
- 4. Giving instructions, mechanisms. Machine parts.
- 5. Describing fixes, explaining processes.
- 6. Active vs. passive – present and past passive forms.
- 7. Welcoming visitors – greetings and farewells, requests, offers, apologies.
- 8. Quantifiers, countable and uncountable nouns.
- 9. Planning. First and Second Conditional.
- 10. Rules and regulations. Equipment documentation.
- 11. Causes and results, cause-effect verbs, negative prefixes.
- 12. Reporting accidents, past simple vs. past continuous.
- 13. Materials – material properties inventions.
- Literatura
- povinná literatura
- HOLLET, V. a J. SYDES, 2009. Tech Talk Intermediate, Student´s Book. Oxford: Oxford University Press. 120 s. ISBN 978-0-19-457541-6.
- doporučená literatura
- HOLLET, V. a J. SYDES, 2009. Tech Talk Intermediate: Workbook. Oxford: Oxford University Press. 80 s. ISBN 019457542x.
- POHL, A. a N. BRIEGER, 2002. Technical English. Vocabulary and Gramnmar. Boston: Cengage. 192 s. ISBN 1902741765.
- Organizační formy výuky
- seminář
- Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 36 Příprava na závěrečný test 20 40 Závěrečný test 1 1 průběžné hodnocení 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
prezentace 30 % - Podmínky testu
- Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení
Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Studenti s ISP musí vykonat průběžné i závěrečné hodnocení. Průběžné hodnocení se bude konat v termínu domluveném s vyučujícím skupiny. Termín musí být domluven s vyučujícím nejpozději dva týdny před ukončením výukového období.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/N_AJS_1