VŠTE:BPE_NCJ_5 Německý jazyk V - Informace o předmětu
BPE_NCJ_5 Německý jazyk V
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Monika Lavičková (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící) - Garance
- Mgr. Monika Lavičková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BPE_NCJ_5/E1: So 1. 10. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, So 29. 10. 11:25–12:55 D617, 13:05–14:35 D617, Ne 13. 11. 11:25–12:55 D617, 13:05–14:35 D617, So 26. 11. 11:25–12:55 D617, 13:05–14:35 D617, M. Lavičková
BPE_NCJ_5/S01: St 16:30–18:00 N214, Pá 13:05–14:35 E4, M. Lavičková - Předpoklady
- NCJ_1a Německý jazyk I && NCJ_2a Německý jazyk II
Doporučené absolvování předmětů NCJ_4 - znalost jazyka na úrovni B2-. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Podniková ekonomika (program VŠTE, B_PE) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zvýšení úrovně všeobecného jazyka na úroveň B2 dle deskriptorů SERRJ ve všech produktivních a receptivních dovednostech. Absolvent předmětu rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáže sledovat složitou výměnu názorů, rozumí většině filmů ve spisovném jazyce. Rozumí článkům a zprávám zabývajícím se současnými problémy, textům současné prózy. Dokáže se plynule a spontánně zapojit do rozhovoru s rodilými mluvčími, umí vysvětlit své stanovisko k aktuálním otázkám a uvést výhody a nevýhody různých řešení. Má dostatečný rozsah slovní zásoby, aby byl schopen vytvořit jasný popis bez delšího hledání slov a pomocí některých druhů podřadných souvětí. Nedopouští se chyb, které by mohly způsobit nedorozumění, dokáže iniciovat promluvu, vzít si slovo a ukončit konverzaci. Dokáže podat jasnou a systematicky rozvinutou prezentaci, přičemž zvýrazňuje hlavní myšlenky a uvádí potřebné podrobnosti, rozvádí své myšlenky a podporuje je dodatečnými argumenty a odpovídajícími příklady. Dokáže napsat recenzi filmu, knihy nebo hry a umí užít opisů a parafrází, aby zakryl mezery ve své slovní zásobě a gramatice, a to jak v písemném, tak ústním projevu.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu student bude schopen:
porozumět různým typům odborných i hovorových textů
odvozovat významy neznámých slov z kontextu
porozumět detailním informacím při poslechu a dělat si poznámky
používat všechny slovesné časy a tvořit v nich otázky
vyprávět různé typy příběhů a vyjadřovat pocity a přání
vést pohovor a reagovat se zájmem
zvládnout i nelineární výstavbu textu
napsat popis, úvahu, příběh. - Osnova
- 1. Training Leseverstehen 1, 2 2. Meine Erfahrung mit dem Besuch von Österreich und der Schweiz 3. Training Leseverstehen 3, 4 4. Die Wirtschaft von Österreich 5. Training Hörverstehen 1 6. Training Hörverstehen 2 7. Die Wirtschaft der Schweiz 8. Aus der Presse 9. Schriftlicher Ausdruck 1 10. Schriftlicher Ausdruck 2 11. Interessante Städte und Orte in Österreich 12. Interessante Städte und Orte in der Schweiz 13. Mündlicher Ausdruck 1, 2. /4.Test + 23.-25. lekce/
- Literatura
- povinná literatura
- BAIER, G. a R. DITTRICH, 2007. Prüfungstraining: Goethe-Zertifikat B2 mit 2 Audio CDs. Berlin: Cornelsen. ISBN 978-3-06-020530-1.
- HÖPPNEROVÁ, V. a L. JAUCOVÁ, 2012. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Z., 2010. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-87278-36-9.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na písemné/ústní zkoušení 5 5 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 50 Příprava na závěrečný test 20 32 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Účast na závěrečném testu 1 1 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční a kombinovaná forma
Průběžné hodnocení (ústní projev, poslech, text s~porozuměním, písemný projev atd) 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat ve třídách v prostorách vysoké školy. Pro denní studenty je účast na seminářích povinná dle směrnice o docházce. U studentů kombinované formy se docházka nesleduje. Studenti s individuálním studijním plánem vykonají průběžné hodnocení v termínu, na kterém se dohodnou s vyučujícím. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2022, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/BPE_NCJ_5