ANJ_1 Anglický jazyk I.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2022
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Richard Colin Thompson (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Frederik De Feyter, MSc (pomocník)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ANJ_1/ST2: So 24. 9. 13:05–14:35 A2, 14:50–16:20 A2, So 22. 10. 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, So 19. 11. 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, Ne 4. 12. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, K. Sidibe
ANJ_1/S09: St 9:40–11:10 E5, Čt 13:05–14:35 E4, R. Thompson
ANJ_1/S10: Čt 9:40–11:10 E6, Pá 13:05–14:35 D315, D. Raušer
ANJ_1/S12: Út 13:05–14:35 E4, Pá 16:30–18:00 E6, K. Sidibe
ANJ_1/S13: St 8:00–9:30 E6, Čt 8:00–9:30 D516, K. Sidibe
ANJ_1/S14: Út 8:00–9:30 E5, Pá 8:00–9:30 E4, J. Janoušková
ANJ_1/S15: Út 8:00–9:30 D315, St 9:40–11:10 D216, A. Vachušková
Předpoklady
Doporučeno ovládnutí jazykové úrovně A2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je dosažení výstupní úrovně jazykových znalostí studentů na úroveň B1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Probírané učivo zahrnuje lekce 1 - 6. Po úspěšném absolvování předmětu ANJ_1 bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání). Dokáže pochopit smysl krátkých a jasných zpráv a hlášení. Umí číst méně náročné texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v každodenních materiálech, např. inzerátech, prospektech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v běžných situacích vyžadujících přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne krátkou společenskou konverzaci. Umí použít řadu frází a vět, aby popsal vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat osobní dopis.
Výstupy z učení
Rozumí jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí. Rozumí hlavním informacím, které zazní v krátkých a jasných hlášeních a sděleních. Umí se domluvit s ostatními o tom, co budeme dělat, kam půjdeme a kde se setkáme. Umí popsat aktivity a zážitky, které se odehrály v minulosti. Umí v krátkých větách popsat aspekty svého každodenního života.
Osnova
  • 1. Situace běžného života, small talk 2. Cestování a letecká doprava 3. Hotel, ubytování 4. Rodina, společnost 5. Bydlení 6. Životní rytmus a styl 7. Rekreace a příroda 8. Dovolená 9. Volný čas 10. Zdraví 11. Móda, oblékání 12. Životopis 13. Atmosféra ve městech
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, Clive, Christina KOENIG LATHAM a Paul SELINGSON. English File third edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press, 2012. ISBN 978-0-19-45988-1-1.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7
    neurčeno
  • Náhradní obsah: COLLYAH, B. Anglicko-český, česko-anglický slovník. 4. vydání. Praha : Fin, 2008. 64 s.
  • BLOOM, B., SMIDOWICZ, V., City&Guilds International English for Speakers of Other Languages 3 Achiever Student's Book, 2005, 168 s., ISBN: 9780851931630
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
konzultace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení1010
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2038
Příprava na závěrečný test2139
závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia - kombinovaná forma studia:

Závěrečný test - 70 % (70 bodů).

Průběžné hodnocení - 30 % (30 bodů).

Celkové hodnocení - 100 % (100 bodů).

Minimum pro úspěšné splnění požadavků je 70 % (70 bodů z~obou částí dohromady). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení 0 - 30 bodů a závěrečný test 0 - 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Prezenční forma:

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma

Průběžné hodnocení

Průběžný test - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Informace učitele
Výuka probíhá kontaktní formou v podobě seminářů v určených učebnách. Studenti plní zadané úkoly, aktivně se podílí na výuce a mají požadované učební materiály. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce povinná 70% účast. Pokud se student s ISP nebude moci zúčastnit průběžného hodnocení předmětu, bude mít možnost splnit průběžné hodnocení v termínu na kterém se domluví s vyučujícím.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2023, zima 2024.