VŠTE:RLZ_ACJ_3 Anglický jazyk III - Informace o předmětu
RLZ_ACJ_3 Anglický jazyk III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (pomocník)
Mgr. Daniel Raušer (pomocník)
Mgr. Petr Sádlo (pomocník)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník) - Garance
- Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_ACJ_3/Z1: So 30. 10. 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, 14:50–16:20 B2, Ne 14. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:55 B3, So 4. 12. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, H. Lustová
RLZ_ACJ_3/S01: Út 8:00–9:30 E5, Pá 8:00–9:30 N006, L. Turinská
RLZ_ACJ_3/S02: Út 14:50–16:20 N107, Pá 14:50–16:20 N012, K. Sidibe - Předpoklady
- úspěšné zakončení těchto předmětů: ACJ_1 a ACJ_2 (znalost jazyka na úrovni B1)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení jazykových dovedností a znalostí z úrovně B1 na B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky, osvojení si všeobecné slovní zásoby a dovedností v kategorii poslechu, čtení, konverzaci i písemném projevu. Po úspěšném absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuze na obecné téma. Rozumí většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat, článkům a zprávám zabývající se současnými problémy, rozumí textům současné prózy. Dokáží se účastnit rozhovoru plynule a spontánně, jsou schopni se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti/ky schopni:
- obsáhleji sdělovat své dotazy a vysvětlit dané problémy;
- poskytnout konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
- shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
- provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
- popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- s určitou sebejistotou si vyměňovat obsah nashromážděných věcných informací o známých (rutinních) a nevšedních záležitostí ve svém oboru či oblasti zájmu. - Osnova
- Osnova předmětu:
- 1. Jídlo a restaurace;
- 2. Přítomný čas prostý a průběhový
- 3. Slovesa nevyskytujcí se v průběhových časech
- 4. Rodina, rodiny v budoucnu, povahové vlastnosti
- 5. Předpovědi
- 6. Rodina a osobnost;
- 7. Budoucí časy
- 8. Peníze;
- 9. Předpřítomný čas vs. minulý čas
- 10. Životní změny;
- 11. Předpřítomný čas průběhový
- 12. Silná a slabá adjektiva
- 13. doprava a dopravní prostředky
- 14. Stupňování
- 15. Stereotypy;
- 16. členy
- 17. Úspěch a neúspěch
- 18. Vazba BE ABLE TO, can, could
- 20. Vztažná zájmena
- 21. Moderní způsoby, komunikace
- 22. Modální slovesa pro vyjádření povinnosti
- 23. Modální slovesa v minulosti
- 24. Pověry; minulé časy (past simple, past continuous, past perfect)
- 25. Přátelství, mezilidské vztahy
- 26. Used a usually
- Literatura
- povinná literatura
- Náhradní obsah: Náhradní obsah: LATHAM-KOENIG, Christina. English file: Intermediate: Third edition. Student's book. Oxford University Press, 2013. ISBN 978019451975
- doporučená literatura
- MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 1 1 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 28 50 Příprava na závěrečný test 22 36 Závěrečný test 1 1 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 16 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1+ dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Průběžné hodnocení 30 % (tj. 30 bodů)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)
Kombinovaná forma studia
Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.
- Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Na výuce se požaduje aktivní účast studentů- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (zima 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2021/RLZ_ACJ_3