ACJ_1a Anglický jazyk I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2021
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Olga Kendall (cvičící)
Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Bc. Gabriela Marková (cvičící)
Mgr. Monika Peka Kolafová (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Ala Vida Vachušková (cvičící)
Mgr. Jana Vlasáková (pomocník)
Garance
Mgr. Libuše Turinská
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_1a/E2a: Ne 26. 9. 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, So 27. 11. 11:25–12:55 B2, 13:05–14:35 B2, G. Marková
ACJ_1a/E2b: Ne 26. 9. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, So 27. 11. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, D. Raušer
ACJ_1a/E2c: Ne 26. 9. 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, So 27. 11. 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, L. Turinská
ACJ_1a/Z2a: Ne 26. 9. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, So 27. 11. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, G. Marková
ACJ_1a/Z2b: Ne 26. 9. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 27. 11. 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, H. Lustová
ACJ_1a/S01: Po 8:00–9:30 N010, K. Sidibe
ACJ_1a/S02: Po 9:40–11:10 N011, K. Sidibe
ACJ_1a/S03: Pá 11:25–12:55 N004, K. Sidibe
ACJ_1a/S04: Čt 9:40–11:10 N007, A. Vachušková
ACJ_1a/S05: Čt 8:00–9:30 N010, A. Vachušková
ACJ_1a/S06: Čt 11:25–12:55 N010, M. Peka Kolafová
ACJ_1a/S07: Po 9:40–11:10 N007, M. Peka Kolafová
ACJ_1a/S08: Po 8:00–9:30 N007, M. Peka Kolafová
ACJ_1a/S09: Po 11:25–12:55 N007, M. Peka Kolafová
ACJ_1a/S10: Pá 9:40–11:10 D515, K. Sidibe
ACJ_1a/S11: Čt 8:00–9:30 N007, M. Peka Kolafová
ACJ_1a/S16: Út 8:00–9:30 N010, P. Sádlo
ACJ_1a/S17: Út 9:40–11:10 N010, P. Sádlo
ACJ_1a/S18: Čt 9:40–11:10 N107, K. Sidibe
ACJ_1a/S19: Čt 11:25–12:55 N107, K. Sidibe
ACJ_1a/S20: Po 13:05–14:35 N107, O. Kendall
Předpoklady
Doporučeno ovládnutí jazykové úrovně A2
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň A2 + až B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Po absolvování předmětu studenti umí číst krátké texty, napsat poznámky a jednoduchý osobní dopis či email, jsou schopni podat základní informace o sobě a vyžádat je, vyplnit dotazník.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí jednoduchému textu obsahujícímu informace o každodenním životě lidí,
2. rozumí hlavním informacím, které zazní v krátkých jednoduchých a jasných hlášeních a sděleních,
3. domluví se s ostatními o tom, co budou dělat, o místě setkání a činnosti,
4. popíše aspekty každodenního života,
5. napíše stručný email.
Osnova
  • Semináře
  • 1. Situace běžného života, small talk, seznámení studentů se SERR
  • 2. Pořádek slov v otázkách
  • 3. Orientace ve městě, doprava
  • 4. Přítomný čas prostý
  • 5. Hotel, ubytování
  • 6. Přítomný čas průběhový
  • 7. Rodina, společnost
  • 8. Minulý čas prostý
  • 9. Bydlení
  • 10. Minulý průběhový
  • 11. Nakupování a služby
  • 12. Spojovací výrazy
  • 13. Zdravý životní styl, příroda
  • 14. Budoucí čas
  • 15. Dovolená
  • 16. Vztažné věty
  • 17. Volný čas
  • 18. Předpřítomný čas
  • 19. Zdraví
  • 20. Předpřítomný čas vs. minulý
  • 21. Móda, oblékání
  • 22. Stupňování přídavných jmen
  • 23. Životopis
  • 24. Budoucí čas – will, won´t
  • 25. Struktura mezinárodní zkoušky B1
  • 26. Ústní pohovor
Literatura
    povinná literatura
  • OXENDEN, C., C. KOENIG LATHAM a P. SELINGSON, 2014. English File Third Edition Pre-intermediate Student's Book with iTutor. Oxford: Oxford University Press. ISBN 978-0194598651.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R., 2015. English Grammar in Use 4th edition Edition with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521- 18906-4.
  • KOLEKTIV AUTORŮ, 2014. Cambridge English Preliminary 8: preliminary English test with answers. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-1-107-67583-4.
Organizační formy výuky
seminář
tutoriál
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení1 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál415
Příprava na závěrečný test2028
Závěrečný test11
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi268
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Ústní zkoušení 30 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia

Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů. Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.

Průběžné hodnocení

Prezentace - 30 % (tj. 30 bodů)

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 70 % (tj. 70 bodů)

Kombinovaná forma studia

Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Maximální počet bodů je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů.

Závěrečné hodnocení

Závěrečný test prostřednictví odpovědníku v~IS - 100 % (tj. 100 bodů)

Navazující předměty
Informace učitele

Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.


Průběžné hodnocení studenti absolvují dle pokynů vyučujícího v rámci semestru, závěrečný test pak v papírové nebo elektronické formě na počítačích ve zkouškovém období.

Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.