VŠTE:SA_SFY_1 Build. Physics I. - Informace o předmětu
SA_SFY_1 Building Physics I.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- prof. Ing. Ingrid Juhásová Šenitková, CSc.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SA_SFY_1/S01: Rozvrh nebyl do ISu vložen. M. Kraus
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Basic knowledge of physics. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The aim is to present technical parameters of thermal structures in order to minimize the energy performance of buildings; After successful completion of the course the student is able to summarize the basic requirements of thermal and technical standards; S/he is able to control the heat calculation program, Area, Energy (Freedom Software) S/he can design a track structure enveloping the heated area; S/he can calculate and assess the heat transfer coefficient, the average heat transfer coefficient, linear thermal transmittance, a minimum surface temperature, water vapor condensation.
- Výstupy z učení
- Student is familiar with the thermal-technical parameters of building structures in order to minimize the energy demands of buildings. The student is able to summarize the basic requirements of the thermal-technical standard, to control the calculation program Heat, Area, Energy (Svoboda Software), can design the structures of structures covering the heated space, can calculate and judge according to the standard the coefficient of heat transfer, the average coefficient of heat transfer, heat, minimum surface temperature, condensation of water vapor.
- Osnova
- 1. Boundary conditions for heat-technical calculations 2. Thermal properties of building materials 3. Heat transfer, Fourier's law 4. Thermal resistance, heat transfer coefficient 5. Linear thermal transmittance 6. The inner surface temperature 7. Diffusion and condensation of water vapor 8. Setpoint, the temperature drop touch the floor structure 9. Thermal stability in summer 10. Thermal stability in winter 11. Building energy performance buildings 12. The need of energy for heating 13. Summary, repetition, news
- Literatura
- povinná literatura
- KULHÁNEK, F. Stavební fyzika : stavební tepelná technika, 4. přeprac. vyd. Praha : ČVUT, 2009. ISBN 978-80-01-04239-7
- doporučená literatura
- • ČSN EN ISO 13789: 2009 Tepelné chování budov - Měrné tepelné toky prostupem tepla a větráním – Výpočtová metoda
- • ČSN EN ISO 6946: 2009 Stavební prvky a stavební konstrukce-tepelný odpor a součinitel prostupu tepla-výpočtová metoda.
- VAVERKA, J. Stavební tepelná technika a energetika budov, 1. vydání. Brno : VUTIUM, 2006. ISBN 80-214-2910-0
- • ČSN EN ISO 13789: 2009 Tepelné chování budov - Měrné tepelné toky prostupem tepla a větráním – Výpočtová metoda
- • ČSN 73 0540-1: 2005 Tepelná ochrana budov. Část 1: Terminologie
- ČSN EN 15217(73 0324): 2008 Energetická náročnost budov-metody pro vyjádření energetické náročnosti a pro energetickou certifikaci budov.
- • ČSN 73 0540-2: 2011 Tepelná ochrana budov. Část 2: Požadavky
- • ČSN EN ISO 10211: Tepelné mosty ve stavebních konstrukcích – Výpočet tepelných toků a povrchových teplot – Podrobné výpočty
- • ČSN 73 0540-3: 2005 Tepelná ochrana budov. Část 3: Návrhové hodnoty veličin
- • ČSN EN ISO 13790: 2009 Tepelné chování budov - Výpočet potřeby energie na vytápění
- • ČSN 73 0540-4: 2005 Tepelná ochrana budov. Část 4: Výpočtové metody.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
cvičení
tutoriál
konzultace
bloková výuka - přednáška
bloková výuka - seminář
bloková výuka - tutoriál
bloková výuka - konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
výuka podporovaná počítačem
diskuse
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Presentation, project defence 5 15 Příprava na průběžný test 5 Příprava na přednášky 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 10 34 Příprava na závěrečný test 10 15 Setting a name, goal and curriculum of the semester project 8 10 Working out a project 20 20 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 10 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
seminar tasks 30 % - Podmínky testu
- 1. seminar tasks 0-30 points
2. written exam contains 14 teoretical questions each 5 points - clasification 0-70 points, obligatory is 70%.
Evaluation: Total It is necessary to obtain 70 points together. A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- WS 2020 - teaching will take place in a virtual form. Students will receive all information by email from the subject teacher. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/SA_SFY_1