VŠTE:NE_MAN Marketing management - Informace o předmětu
NE_MAN Marketing management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD. (přednášející)
doc. Ing. Jarmila Straková, Ph.D., MBA (přednášející)
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Ján Dobrovič, PhD.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NE_MAN/NE2: So 7. 11. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, Ne 10. 1. 14:50–16:20 B1, 16:30–18:00 B1, R. Dušek
NE_MAN/P01: Čt 14:50–16:20 N121, R. Dušek - Předpoklady
- nejsou vyžadovány
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět je zaměřen na pokročilé metody marketingového řízení (metody segmentace, marketingového výzkumu, brandingu) a nové přístupy v online marketingu a marketingu služeb.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí pojmu marketing management,
- ovládá marketingovou situační analýzu,
- umí využít marketingový výzkum ve specifických případech,
- umí segmentovat trh,
- analyzuje produkt jako základní nástroj marketingového mixu,
- analyzuje podnikatelské portfolio,
- umí využívat vhodné manažerské nástroje pro řízení podniku,
- rozumí online marketingovým strategiím,
- umí využít poznatky z marketingu služeb. - Osnova
- Přednášky
- 1. Úvod do studia marketing managementu.
- 2. Strategické marketingové řízení a marketingový plán.
- 3. Využití marketing managementu při tvorbě business modelů.
- 4. Specifické druhy marketingového výzkumu.
- 5. Osobnost spotřebitele, nákupní chování konečných spotřebitelů a organizací.
- 6. Produkt a řízení produktového portfolia.
- 7. Brand management.
- 8. Positioning a hodnota značky.
- 9. Online marketingové strategie.
- 10. Proces STP.
- 11. Vztahový marketing.
- 12. Marketing služeb.
- 13. Společenská zodpovědnost a etika v marketingu – a nové trendy v podnikání.
- Literatura
- povinná literatura
- KARLÍČEK, M. et al., 2016. Marketingová komunikace: Jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada. ISBN 9788027190645.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOZEL, R., L. MYNÁŘOVÁ a H. SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527- 6.
- doporučená literatura
- ARMSTRONG, M. a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy. 13. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5258- 7.
- BLAŽKOVÁ, M., 2007. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1535-3.
- BOUČKOVÁ J., et al., 2007. Základy marketingu. Praha: Oeconomica. ISBN 978-80-245-1169-6.
- DEDOUCHOVÁ, M., 2011. Strategie podniku. Praha: C. H. Beck. ISBN 80-7179-603-4.
- HANZELKOVÁ, A. et al., 2009. Strategický marketing. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck. ISBN 978-80-7400-120-8.
- HESKOVÁ, M. et a., 2005. Marketingová komunikace a přímý marketing. Jindřichův Hradec: Oeconomica. ISBN 80-245-0995-4.
- HOMMEROVÁ, D., 2012. CRM v podnikových procesech. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4388-2.
- CHLEBOVSKÝ, V., 2017. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0559-5.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2008. Strategický marketing. Strategie a trendy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2690-8.
- JAKUBÍKOVÁ, D., 2012. Marketing v cestovním ruchu Jak uspět v domácí i světové konkurenci - 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4209-0.
- KELLER, K. L., 2007. Strategické řízení značky. Praha: Grada. ISBN 978- 80-247-1481-3.
- KELLER, K. L., 2013. Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Harlow: Pearson. ISBN 978-0-13-266425-7.
- KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2007. Marketing. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0513-3.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2007. Marketing management. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
- KOTLER, P. et al. 2007. Moderní marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-1545-2.
- LOŠŤÁKOVÁ, H. et al., 2009. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3155-1.
- MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing. Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
- MULAČOVÁ, V. et al., 2013. Obchodní podnikání ve 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80247-4780-4.
- OSTERWALDER, A. a Y. PIGNEUR, 2012. Tvorba business modelů: příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. Brno: BizBooks. ISBN 978-80-265-0025-4.
- PELSMACKER, P. et al., 2009. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
- PÍCHA, K., 2012. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství. Ekonomie studium. ISBN 978- 80-87197-55-4.
- SVĚTLÍK, J., 2005 Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
- ŠTENSOVÁ A., 2013. Značky regionálnych produktov na Slovensku v kontexte rozvoja regiónu. DETURROPE. In: Central European Journal of Regional Development and Tourism. 5(2), 37-59. ISSN 1821-2506.
- WESTWOOD, J., 2016. How to Write a Marketing Plan. London: Kogan Page. ISBN 978-0-7494-7571-0.
- Organizační formy výuky
- přednáška
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 16 Příprava na závěrečný test 38 53 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- závěrečný test prostřednictvím odpovědníku v~IS 100 %
- Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném testu lze celkem získat 100 bodů tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test – 100 bodů (tj. 100 %)
- Informace učitele
- Přednášky proběhnou prostřednictvím MS Teams v reálném čase stanoveným rozvrhem hodin, ale zároveň budou nahrávány a budou k dispozici pro studenty kombinované formy studia.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každý semestr.
- Statistika zápisu (zima 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/NE_MAN