VŠTE:OBCH Obchodní podnikání - Informace o předmětu
OBCH Obchodní podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2019
- Rozsah
- 4/1/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OBCH/A5: Ne 6. 10. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 9. 11. 14:50–16:20 D415, 16:30–18:00 D415, So 30. 11. 16:30–18:00 D415, 18:10–19:40 D415, R. Dušek
- Předpoklady
- MAX_KOMBINOVANYCH(48) && MAX_PREZENCNICH(35)
Znalosti kurzu OCN. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení základních principů a získání vědomostí o řízení obchodních firem, rozvoj ekonomického myšlení v aplikaci na problematiku obchodních operací.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student má základní poznatky o řízení maloobchodní prodejny, umí vypočítat zájmovou oblast a kupní potenciál obchodní jednotky, orientuje se v problematice obchodního sortimentu, obchodně-provozních operacích a je schopen analyzovat základní oblasti řízení maloobchodu. Student dále bude schopen aplikovat základní marketingové znalosti v obchodní činnosti, analyzovat hlavní podnikatelská rizika v této oblasti.
- Osnova
- 1. Obchodní podnikání, právní formy podnikání, role podniků v tržní ekonomice
- 2. Řízení projektů v obchodním podnikání a řízení rizik v obchodním podnikání
- 3. Územní strategie obchodních firem, metody územní analýzy, analýza zájmové oblasti
- 4. Stavebně-technické řešení obchodních jednotek
- 5. Dispoziční řešení obchodní jednotky a řízení pohybu zboží
- 6. Řízení obchodního sortimentu, zásobování v maloobchodě
- 7. Dispoziční řešení maloobchodní jednotky, merchandising a nákupní atmosféra
- 8. Operativní řízení maloobchodní jednotky, metody řízení obsluhy
- 9. Role značek v obchodním podnikání, privátní značky maloobchodníků, regionální značky
- 10. Organizování a personální řízení v maloobchodních firmách
- 11. Nákupní chování spotřebitele
- 12. Marketing v obchodě a službách, marketingový výzkum
- 13. Marketingová komunikace, specifika mezinárodního marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013. 520 s. ISBN 978-80-247-4780-4.
- HAMMOND, Richard. Chytře vedená prodejna: Jak mít více zákazníků a větší tržby. 3. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada Publishing, 2012. ISBN 978-80-247-4162-8.
- doporučená literatura
- CIMLER, Petr a Dana ZADRAŽILOVÁ. Retail management. Praha: Management Press, 2008. 305 s. ISBN 978-80-7261-167-6.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 20 76 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 27 Příprava na závěrečný test 30 50 semestrální projekt 40 40 Účast na přednáškách 52 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 16 Celkem: 182 182 - Podmínky testu
- Písemný test
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (zima 2019, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2019/OBCH