IZM Izolační materiály

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
2/1/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jan Plachý, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Jan Plachý, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IZM/P01: Čt 8:00–9:30 B3, J. Plachý
IZM/S01: každý sudý čtvrtek 9:40–11:10 H109, J. Plachý
IZM/S02: každý sudý čtvrtek 16:30–18:00 H109, J. Plachý
IZM/S03: každý lichý čtvrtek 16:30–18:00 H109, J. Plachý
Předpoklady
FORMA ( P )
Znalosti obsahu předmětu Stavební hmoty.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je získat odborné znalosti v oblasti problematiky tepelných izolací, hydroizolací a izolací proti radonu. Absolvent předmětu zná tepelně technické a vlhkostní vlastnostmi jednotlivých izolací včetně jejich způsobů měření a zkoušení. Zná základy navrhování těchto izolací do jednotlivých částí stavebních konstrukcí.
Výstupy z učení
Student po absolvování předmětu umí identifikovat a porovnat jednotlivé typy izolací, dokáže navrhnout vhodný typ izolace do jednotlivých částí stavební konstrukce.
Osnova
  • 1. Izolace ve stavebnictví. Druhy a rozdělení. Úvod do problematiky hydroizolací. Stěrkové hydroizolace – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace.. 2. Hydroizolace z asfaltových pásů – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 3. Hydroizolace z plastových a pryžových pásů a folií – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 4. Vodostavebné betony. Vodonepropustné betonové konstrukce. (tzv. bílá vana) 5. Krystalizační materiály – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 6. Povlakové hydroizolace z expandujících materiálů. Vodonepropustné betonové konstrukce s bentonitem. (tzv. hnědá vana) 7. Vodonepropustné betonové konstrukce se spolupůsobící hydroizolační vrstvou na bázi povlakové izolace celoplošně spojené s betonem. (Preprufe) 8. Úvod do problematiky termoizolací. Pěnový polystyren (EPS) – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 9. Extrudovaný polystyren (XPS)- – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace.Pěnové polyuretany (PUR, PIR) – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 10. Izolace z minerální vlny. (MV) – druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 11. Pěnové sklo– druhy, výroba, vlastnosti, použití, aplikace. 12. Progresívní tepelně izolační materiály. 13. Izolace proti radonu. Vztah hydroizolací spodní stavby a izolace proti radonu.
Literatura
    povinná literatura
  • • KOPTA, P., JANOUŠKOVÁ, J.: Šikmé střechy, Grada Praha, 2012, ISBN 978-80-247-3484-2
  • • CHALOUPKA, Karel a Zbyněk SVOBODA. Ploché střechy : praktický průvodce. In Stavitel. 1. vyd. Praha: Grada, 2009. 259 s. Stavitel. ISBN 978-80-247-2916-9.
  • • ČSN 730601:2006. Ochrana staveb proti radonu z podloží. Český normalizační institut. 2006-03-01. Třídící znak 730601.
  • • Šubrt R.: Teplené izolace v otázkách a odpovědích, 2.vyd..Praha ,BEN 2008,ISBN 978-80-7300-234-3
  • • ČSN P 73 0606:2000. Hydroizolace staveb - Povlakové hydroizolace - Základní ustanovení. Český normalizační institut. 2000-12-01. Třídící znak 730606
  • • ČSN P 73 0600:2000. Hydroizolace staveb - Základní ustanovení . Český normalizační institut. 2000-12-01. Třídící znak 730600.
  • KÁNĚ, Luboš, Jiří TOKAR a Zdeněk KUTNAR. Navrhování střech - základní ustanovení ČSN 73 1901. 2011. info
  • ČSN 730540 Teplená ochrana budov. 2007. info
  • ČSN 73 4301 Obytné budovy. Praha: Český normalizační institut Praha, 2004. info
    doporučená literatura
  • • ADAMSKÁ A. a kol. 2006. Hydroizolácia spodných stavieb. Bratislava: Eurostav. ISBN 80-89228-04-6.
  • • Směrnice České hydroizolační společnosti ČHIS 01: Hydroizolační technika – ochrana staveb a konstrukcí před nežádoucím působením vody a vlhkosti. Praha: ČHIS 2013.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na závěrečný test11 
Semestrální práce28 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi13 
Celkem:780
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
seminární práce 24 %
konzultace 6 %
Podmínky testu
Vypracování semestrálního projektu na vybrané téma, viz. příloha č.1 v~IS. Výběr zadání ve výuce na první hodině cvičení. Podmínky ukončení cvičení pro následnou klasifikaci předmětu: - Termín odevzdání seminární práce je ve cvičení nejpozději v~11. (12). týdnu výuky (dle příslušné skupiny, viz. pokyny ve cvičení). Odevzdání v~elektronické podobě do odevzdávány v~IS nejpozději v~13.týdnu výuky. - Při kontrole obsahu seminární práce může být podobnost s~jiným dokumentem max. 50%. (kontrola vejce vejci) jinak práce nebude hodnocena a bude považována za plagiát. Další pokyny ve složce Organizační pokyny v~IS.
Informace učitele
Forma zpracování semestrální práce : - Citace textu a obrázků dle ČSN ISO 690:2011. - Práce bude svázána v pevné vazbě s předepsanou titulní stranou, viz. příloha č.2 v IS. - Rozsah práce min. 16 000 znaků včetně mezer (cca 10 stránek bez obrázků) - Práce se po odevzdání nevrací k opravě a doplnění. Průběžné hodnocení: Seminární práce 24% , Kontrola rozpracovanosti v průběhu semestru – aktivní konzultace (3 x 2) 6 % . Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Form of semester work: - Citation of text and pictures according to ČSN ISO 690: 2011. - The work will be tied up in a fixed relationship with the prescribed title page, see. Annex 2, IS. - Scope of work min. 16,000 characters including spaces (about 10 pages without pictures) - Work is not returned after correction and correction. Continuous rating: Seminar work 24%, Examination during semester - active consultation (3 x 2) 6%. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2019, zima 2020, léto 2021.