CRM CRM systémy

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Petra Martíšková, Ph.D. (cvičící)
Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Petra Martíšková, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CRM/A5: Ne 30. 9. 13:05–14:35 B1, 14:50–16:20 B1, 16:30–17:15 B1, So 1. 12. 13:50–14:35 E1, 14:50–16:20 E1, 16:30–18:00 E1, P. Martíšková
CRM/P01: každé liché pondělí 9:40–11:10 E1, každé liché pondělí 11:25–12:55 E1, P. Martíšková
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 250 ) && MAX_PREZENCNICH ( 250 )
Zájem o ekonomická témata
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Předmět seznamuje studenty s problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Je vysvětlena souvislost s marketingem, dále je věnována pozornost vývoji přístupů k zákaznickým vztahům a zásadám řízení vztahů se zákazníky. Je vysvětlen rozdíl mezi hodnotou vztahu se zákazníkem a hodnotou pro zákazníka. Kurz též přibližuje problematiku databázového marketingu, věrnostních programů a nevynechává ani příslušná softwarová řešení CRM. Závěrem jsou diskutovány možnosti využití vztahů se zákazníky v podnikových procesech, trendy v CRM a předmět je zakončen vybranými případovými studiemi, které slouží jako příklady správné praxe CRM.
Absolvent získá znalosti pro vytváření zákaznicky orientované organizace, bude schopen ekonomicky vyhodnocovat profitabilitu zákazníků, orientovat se v podpůrných systémech pro CRM, určovat strategii pro udržování a rozvíjení vztahů se zákazníky, budovat věrnost zákazníků, stejně tak jako využívat moderních trendů a možností.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student:
- rozumí souvislostem mezi CRM a marketingem,
- identifikuje výchozí body síly vztahu se zákazníkem,
- zhodnotí hodnotu vztahu se zákazníkem,
- navrhne vhodnou strategii pro řízení vztahů se zákazníky se zřetelem na etapy vztahů,
- rozumí hodnotě pro zákazníka,
- chápe roli věrnostních programů, databázového marketingu a užitečnost softwarových řešení v oblasti CRM,
- navrhne způsob využití vztahů se zákazníky v podnikových procesech s ohledem na nejnovější trendy CRM.
Osnova
  • 1. Úvod do studia řízení vztahů se zákazníky (CRM). Souvislost s marketingem.
  • 2. Vývoj přístupů k zákaznickým vztahům.
  • 3. Výchozí body síly vztahu se zákazníkem.
  • 4. Hodnota vztahu se zákazníkem.
  • 5. Ekonomické aspekty vztahu se zákazníkem.
  • 6. Etapy vztahů se zákazníky. Strategie vztahů se zákazníky.
  • 7. Hodnota pro zákazníka.
  • 8. Databázový marketing.
  • 9. Věrnostní programy.
  • 10. Softwarová řešení CRM.
  • 11. Využití vztahů se zákazníky v podnikových procesech.
  • 12. Trendy v CRM.
  • 13. Příklady správné praxe CRM.
Literatura
    povinná literatura
  • RAAB, Gerhard a kol. Customer relationship management: A global perspective. Routledge, 2016. ISBN 978-0-7546-7156-5.
  • GOLDENBERG, Barton J. The Definitive Guide to Social CRM : Maximizing Customer Relationships with Social Media to Gain Market Insights, Customers, and Profits. New Jersey: Paul Boger, 2015. ISBN 978-0-13-413390-4.
  • THOMPSON, Harvey. Who Stole My Customer??: Winning Strategies for Creating and Sustaining Customer Loyalty. New Jersey: Pearson Education, 2015. ISBN 978-0-13-400969-8.
  • PEELEN, Ed & BELTMAN, Rob. Customer Relationship Management. 2. vydání. Harlow: Pearson Education Limited, 2013. ISBN 978-0-237-77495-2.
    doporučená literatura
  • CHLEBOVSKÝ, V., 2017. Management zákaznických řešení: jak efektivně tvořit a spravovat individualizovaná řešení zákaznických potřeb. První vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0559-5.
  • WILLIAMS, David. Connected CRM: implementing a data-driven, customer-centric business strategy. New York: Wiley, 2014. 256 s. ISBN 978-1-118-83580-7.
  • GORDON, Ian H. Managing the New Customer Relationship Strategies to Engage the Social Customer and Build Lasting Value. New York: Wiley, 2013. ISBN 9781118255902.
  • LOŠŤÁKOVÁ, H., 2017. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, Expert (Grada). ISBN 978-80-271-0419-2.
Organizační formy výuky
přednáška
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 31
Příprava na závěrečný test3939
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 8
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 100 %
Podmínky testu
Písemná zkouška - hodnotící škála: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.

Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB(Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, zima 2019, zima 2020.