ACJ_3 Anglický jazyk III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2018
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jitka Janoušková (cvičící)
Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
Mgr. Petr Sádlo (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (pomocník)
Mgr. Věra Sládková (pomocník)
Garance
Mgr. Věra Sládková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ACJ_3/A5a: So 29. 9. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, So 13. 10. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, So 3. 11. 13:50–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, So 24. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, D. Raušer
ACJ_3/A5b: Ne 30. 9. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, Ne 14. 10. 12:10–12:55 A5, 13:05–14:35 A5, 14:50–16:20 A5, Ne 4. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, Ne 25. 11. 8:00–9:30 B3, 9:40–11:10 B3, 11:25–12:10 B3, D. Raušer
ACJ_3/S01: Čt 9:40–11:10 N205, Čt 11:25–12:55 N205, D. Raušer
ACJ_3/S02: Čt 13:05–14:35 N010, Čt 14:50–16:20 N010, J. Janoušková
ACJ_3/S03: Út 13:05–14:35 N007, Čt 9:40–11:10 N121, P. Sádlo
ACJ_3/S04: Út 14:50–16:20 N007, Út 16:30–18:00 N007, L. Turinská
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 140 ) && MAX_PREZENCNICH ( 140 )
doporučené absolvování a úspěšné zakončení těchto předmětů: ACJ_1 a ACJ_2 (znalost jazyka na úrovni B1)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření a prohloubení jazykových dovedností a znalostí z úrovně B1 na B1+ dle Společného evropského referenčního rámce pro cizí jazyky, osvojení si všeobecné slovní zásoby a dovedností v kategorii poslechu, čtení, konverzaci i písemném projevu. Po úspěšném absolvování předmětu studenti rozumí delším promluvám a přednáškám, dokáží sledovat výměnu názorů a zapojit se do diskuze na obecné téma. Rozumí většině televizních zpráv a programů týkajících se aktuálních témat, článkům a zprávám zabývající se současnými problémy, rozumí textům současné prózy. Dokáží se účastnit rozhovoru plynule a spontánně, jsou schopni se srozumitelně a podrobně vyjadřovat k široké škále témat. Umí napsat srozumitelné texty na téma související s jeho zájmy. Umí napsat pojednání, zprávu, předat informaci, obhajovat nebo vyvracet určitý názor. V dopise dovede zdůraznit, čím jsou pro něj události a zážitky osobně důležité.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti/ky schopni:
- obsáhleji sdělovat své dotazy a vysvětlit dané problémy;
- poskytnout konkrétní informace požadované v rozhovoru či konzultaci;
- shrnout či vyjádřit (ústně nebo písemně) svůj názor na povídku, článek, diskusi či dokumentární pořad a podrobně odpovědět na další otázky;
- provést připravený rozhovor, poslouchat a ověřit uvedené informace, ačkoliv může být občas nutné požádat o zopakování, pokud odpověď druhé osoby bude rychlá nebo delší;
- popsat jak provádět různé činnosti a uvést podrobné pokyny;
- s určitpu sebejistotou si vyměňovat obsah nashromažděných věcných informací o známých (rutinních) a nevšedních záležitostí ve svém oboru či oblasti zájmu.
Osnova
  • Osnova předmětu: 1. Jídlo a restaurace; 2. Sport; 3. Rodina a osobnost; 4. Peníze; 5. Životní změny; 6. Novodobé způsoby; 7. Mobilní telefony, komunikační technologie; 8. Popisování osob, první dojem; 9. Pocity; 10. Vzdělávání; 11. Formální a neformální psaní; 12. Přátelství a vztahy; 13. Ústní pohovor.
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, Christina. New English file: Intermediate. Student's book. Oxford University Press, 2009. ISBN 9780194518895.
    doporučená literatura
  • MURPHY, Raymond. English grammar in use: a self-study reference and practice book for intermediate learners of English : with answers. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press, 2012, x, 380 s. ISBN 978-0-521-18906-4.
Organizační formy výuky
cvičení
tutoriál
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2860
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5220
Celkem:8080
Metody hodnocení a jejich poměr
Pro denní studium: Prezentace / Ústní projev 30 %
Pro denní studium: Zkouškový test 70 %
Pro kombinované studium: a) Ústní projev - nevztahuje se. b) Zkouškový test 100 %
Podmínky testu
Celková klasifikace předmětu pro studenty/ky: 1) Denního studia - body z~Průběžného hodnocení: možno získat 0 - 30 bodů; body za Test: možno získat 0 - 70 bodů; započteno=pouze po dosažení bodového součtu z~Průběžného hodnocení a Závěrečného testu v~rozmezí 70 – 100 bodů; možnost opakovat test: při dosažení bodového součtu v~rozmezí 30 - 69,99 bodů; nezapočteno: 0 - 29,99 bodů. 2) Kombinovaného studia - body z~Průběžného hodnocení: nevztahuje se; body za Test: možno získat 0 - 100 bodů, započteno=pouze po získání 70-100 bodů ze závěrečného testu, možnost opakovat test: při dosažení 30 - 69,99 bodů; nezapočteno: zisk 0 - 69,99 bodů. Poznámka: Závěrečný test zahrnuje otázky v~celé šíři úrovně B1 (ne pouze z~učebnice). Předmět je možno uznat pouze na základě předložení platného certifikátu mezinárodně uznávané zkoušky na úrovni minimálně B2 nebo dokladu o~absolvování předmětu se shodnou anotací a osnovou.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2017, léto 2019, zima 2019, léto 2020, zima 2020.