CAD_3 CAD systémy III

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Jaromír Rais (cvičící)
Garance
doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
CAD_3/CAP: Po 19. 10. 9:40–11:25 A3, J. Rais, výuka v rámci CCV
Předpoklady
OBOR(CAP)
Student ovládá práci v grafickém programu Autocad 2D a Revit Architecture.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je osvojení dovedností v práci s grafickým programem Revit MEP. Po úspěšném absolvování předmětu student bude schopen vytvořit výkresovou dokumentaci kanalizace, vodovodu, plynovodu, vytápění a vzduchotechniky.
Osnova
  • 1. Obsah předmětu CAD_3 - Revit MEP,návaznost na CAD_2, možnosti tvorby podkladů
  • 2. Tvorba modelu a dimenzování technických zařízení budov (vodovod, kanalizace, topení, vzduchotechnika, elektroinstalace,..)
  • 3. Tvorba rodin - specifikace trubních materiálů a zařizovacích předmětů v návaznosti na platné ČSN
  • 4. Přizpůsobení software REVIT MEP standardům určeným ČSN, DIN... – úpravy databáze používaných popisek a nastavení vlastností
  • 5. Kompletní projekt vnitřního vodovodu- dimenzování,půdorysy,izometrie, výpisy trub, tvarovek a armatur...
  • 6. Kompletní projekt vnitřní kanalizace - dimenzování, půdorysy, svislé řezy, výpisy trub a tvarovek, zařizovacích předmětů...
  • 7. Prostorový návrh vnitřního plynovodu (domovní přípojka a jedno vybrané podlaží)
  • 8. Prostorový návrh dvojtrubkové otopné soustavy a umístění a napojení otopných těles(jedno vybrané podlaží)
  • 9. Vazba programu REVIT MEP na ostatní CAD aplikace
  • 10. Samostatná práce
  • 11. Samostatná práce
  • 12. Odevzdání požadovaných výkresových dokumentací ve třech časových horizontech do odevzdáváren (vstup - model dvojpodlažního rodinného domu - dle dohody s vyučujícím, model koordinace potrubí vypracovávaných TZB bez dimenzování, finální práce)
  • 13.Vytvoření a tisk výkresu
Literatura
    doporučená literatura
  • Nápověda obsažená v programu
    neurčeno
  • Don Bokmiller, Simon Whitbread, Daniel Morrison, Mastering Autodesk Revit MEP 2015: Autodesk Official Press, August 2014, ISBN: 978-1-118-87115-7
  • revittutorials.info/
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná počítačem
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2642
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2610
Celkem:5252
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 20 %
projekt - semestrální 70 %
tisk výkresu 10 %
Podmínky testu
Jedná se o~vypracování zadaného stavebního výkresu. Hodnotí se rozsah práce a správné použití nástrojů programu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru uvedených metod hodnocení. Semestrální projekt max.70 bodů, test max.20 bodů, tisk max. 10 bodů. K~úspěšnému absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021.