KDK Kovové a dřevěné konstrukce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2012
Rozsah
2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Ing. Nicolas Saliba, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
KDK/P01: Po 14:45–16:15 E1, L. Podolka
KDK/S01: každé liché pondělí 11:35–13:05 A6, N. Saliba
KDK/S02: každou lichou středu 11:35–13:05 A5, N. Saliba
KDK/S03: každé liché úterý 14:45–16:15 A3, N. Saliba
KDK/S04: každé liché pondělí 17:55–19:25 A5, N. Saliba
KDK/S05: každou sudou středu 11:35–13:05 A5, N. Saliba
KDK/S06: každé sudé úterý 14:45–16:15 A3, N. Saliba
KDK/S07: každé sudé pondělí 11:35–13:05 A6, N. Saliba
KDK/S08: každé sudé pondělí 17:55–19:25 A5, N. Saliba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s navrhováním prvků dřevěných a kovových konstrukcí podle evropských technických norem včetně vypracování výkresové dokumentace. Student po úspěšném absolvování předmětu zná zásady návrhu ocelových a dřevěných konstrukcí, umí navrhnout a posoudit prvky na základní druhy namáhání (tah, tlak, ohyb a smyk), včetně jejich kombinace. Dokáže stanovit přetvoření prvku, zná další aspekty použitelnosti konstrukce a zásady spojování prvků včetně výpočtových modelů a je schopen navrhnout základní druhy spojů dřevěných a ocelových konstrukcí.
Osnova
  • ­ 1. Úvod do navrhování ocelových konstrukcí, vlastnosti oceli
  • ­ 2. Přehled mezních stavů a norem pro navrhování ocelových konstrukcí ­ 3. Navrhování prvků ocelových konstrukcí podle mezních stavů 1. skupiny - tah, tlak ­ 4. Navrhování prvků ocelových konstrukcí podle mezních stavů 1. skupiny - ohyb, smyk, kroucení ­ 5. Navrhování prvků ocelových konstrukcí podle mezních stavů 1. skupiny - kombinace namáhání ­ 6. Navrhování prvků ocelových konstrukcí podle mezních stavů 2. skupiny - přetvoření a kmitání prvků konstrukcí ­ 7. Spoje ocelových konstrukcí ­ 8. Úvod do navrhování dřevěných konstrukcí ­ 9. Vlastnosti dřeva ­ 10. Přehled mezních stavů a norem pro navrhování dřevěných konstrukcí ­ 11. Navrhování prvků dřevěných konstrukcí podle mezních stavů 1. skupiny - tah, tlak, ohyb ­ 12. Navrhování prvků dřevěných konstrukcí podle mezních stavů 1. skupiny - smyk, kroucení, kombinace namáhání ­ 13. Navrhování prvků dřevěných konstrukcí podle mezních stavů 2. skupiny - přetvoření a kmitání prvků konstrukcí a spoje dřevěných konstrukcí
Literatura
    povinná literatura
  • WALD, F. Ocelové konstrukce I – Tabulky. Praha : ČVUT, 2006. ISBN 80-01-02984-0.
  • STUDNIČKA, J. Ocelové konstrukce I. 1.vyd. Praha : ČVUT, 2002. ISBN 80-01-02625-6.
  • KUKLÍK, P. Dřevěné konstrukce I – Základy navrhování. 2. vyd. Praha : ČVUT, 2004. ISBN 80-01-02871-2.
  • KUKLÍK, P., KUKLÍKOVÁ, A., MIKEŠ, K. Dřevěné konstrukce. Cvičení. 1. vyd., Praha : ČVUT, 2005.
  • KUKLÍK, P., STUDNIČKA, J. Dřevěné a kovové konstrukce. 1. vyd. Praha : Informatorium, spol. s r. o., 2006. ISBN 80-7333-047-4.
    doporučená literatura
  • ČSN EN normy
    neurčeno
  • Konstrukce. Odborný časopis pro stavebnictví a strojírenství. Ostrava: Ing. Tomáš Měřínský. ISSN 1213-8762
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál1358
Příprava na zkoušku2626
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2620
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - ústní 20 %
zkouška - písemná 30 %
zkouška - praktická 30 %
projekt - samostatný 20 %
Podmínky testu
Odevzdání projektu je podmínkou pro připuštění ke zkoušce. U~zkoušky (písemná, ústní a praktická) student obdrží příklady k~výpočtu a otázky, na které bude odpovídat. Hodnocení: A: 95-100% B: 90-95% C: 80-90% D: 70-80% E. 60-70%
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, léto 2017, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019, zima 2020.