NED_1 Německý jazyk pro ekonomy druhý I

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2009
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Bc. Eva Kapsová (cvičící)
Mgr. Helena Jarolímová (cvičící)
Mgr. Jaroslav Boxan (cvičící)
Garance
Mgr. Kamila Zelinková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Kontaktní osoba: Mgr. Kamila Zelinková
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NED_1/01: Po 14:50–16:20 A6, E. Kapsová
NED_1/02: Po 14:50–16:20 A2, H. Jarolímová
NED_1/03: Po 16:25–17:55 A2, H. Jarolímová
NED_1/04: Po 18:15–19:45 A2, H. Jarolímová
NED_1/05: Po 13:15–14:45 E7, H. Jarolímová
NED_1/06: St 11:25–12:55 A2, E. Kapsová
NED_1/07: St 13:15–14:45 A2, E. Kapsová
NED_1/08: St 14:50–16:20 A2, E. Kapsová
NED_1/09: St 16:25–17:55 A2, E. Kapsová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je zprostředkovat základní kompetence nezbytné pro běžnou komunikaci ve studovaném jazyce. Předmět se skládá z 5 modulů, které směřují k postupnému dosažení stanovené výstupní úrovně A2 podle Společného evropského referenčního rámce, za průběžného obohacování o profesně odbornou složku odpovídající dané úrovni v rozsahu stanovených tematických okruhů. /lekce 1. a 2./ Modul 1 Cílem předmětu je úvod a postupný rozvoj komunikačních dovedností. Kurz je obohacen o profesně odbornou složku odpovídající dané úrovni v rozsahu stanovených tematických okruhů. Student je postupně připravován k dosažení úrovně A1 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
Osnova
  • 1. První kontakty, pozdravy, jména
  • 2. Rodina a profese
  • 3. Doklady, vizitky, jízdenky
  • 4. Situace běžného života – představení sebe a druhých
  • 5. Plánování a sestavení programu akce
  • 6. Přivítání ve firmě
  • 7. Časové údaje – dny v týdnu, denní doba, datum
  • 8. Pracovní trh, nezaměstnanost
  • 9. Reklama
  • 10. Cestování – jaká byla cesta? Dopravní prostředky
  • 11. Lidé a akce / výstava, party, veletrh…/
  • 12. Banky a bankovní systém
  • 13. Praxe ve firmě - oddělení
Literatura
    povinná literatura
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., SCHLENKER, W. Unternehmen Deutsch, Grundkurs Lehrbuch. Stuttgart : Klett Verlag, 2004. 189 s. ISBN 978-3-12-675740-9.
  • BECKER, N., BRAUNERT, J., SCHLENKER, W. Unternehmen Deutsch, Grundkurs Arbeitsbuch. Stuttgart : Klett Verlag, 2005. 152. s. ISBN-13: 978-3-12-675741-6.
    doporučená literatura
  • BRAUNERT, J. Unternehmen Deutsch, Grundkurs Wörterheft. Stuttgart : Klett Verlag, 2005. 64 s. ISBN-13: 978-3-12-675738-6.
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch I : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 72 s. ISBN 978-80-87278-40-6. info
  • CAHA, Zdeněk a Kamila ZELINKOVÁ. Lernmaterialien für Deutsch II : studijní opora pro kombinované studium. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010, 69 s. ISBN 978-80-87278-41-3. info
  • HEGEROVÁ, V., ZAHRADNÍČEK, T. Česko-německý německo-český odborný slovník vědy, techniky, ekonomiky. 2. vydání. Olomouc : Nakladatelství Olomouc, 2003. 1276 s. ISBN 80-7182-168-3.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test7 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál9 
Příprava na závěrečný test7 
příprava na ústní autoprezentaci3 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 80 %
prezentace 20 %
Podmínky testu
Závěrečný test se skládá ze dvou částí, které testují učivo 1. -3. lekce povinné literatury.Test tvoří 80% hodnocení. Ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu a činí 20% hodnocení. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní projev maximálně 20 bodů, test 1 a test 2 max. 80 bodů, maximální počet bodů ze všech částí je 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech částí celkem.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, léto 2015, zima 2015, léto 2016, zima 2016, zima 2017, léto 2018, zima 2018, zima 2019.