VŠTE:Z_UPS_an Úvod pedagogického studia - Informace o předmětu
Z_UPS_an Úvod do pedagogického studia
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Štěpánka Jenešová (cvičící)
- Garance
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_UPS_an/D01: So 1. 3. 8:00–9:30 E6, 9:40–10:25 E6, Š. Jenešová
- Předpoklady
- PROGRAM(DPS)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je uvést studujícího do pedagogického studia, zprostředkovat mu základní znalosti pedagogické terminologie a rovněž nastínit filozoficko-historické základy tohoto oboru.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu studující
- rozumí základní terminologie pedagogiky a výchovy a jejich vztahu k jiným vědám
- získá základní přehled o pedagogice a výchově. - Osnova
- 1. Základní otázky pedagogiky, problémy a specifika pedagogiky, struktura pedagogiky a vztah k jiným vědám. Krátký historický přehled pedagogiky.
- 2. Předmět moderní pedagogiky, edukační proces.
- 3. Pojetí výchovy a její hlavní rysy. Cíle, výchovné prostředky a podmínky edukace.
- Literatura
- PRŮCHA, J., 2017. Moderní pedagogika. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1228-7.
- PAŘÍZEK, V., 1994. Obecná pedagogika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7066-339-1.
- SKALKOVÁ, J., 2007. Obecná didaktika. Praha: Grada. ISBN 80-247-1821-9.
- SKALKOVÁ, J., 2004. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido. ISBN 80-7315-060-3.
- PRŮCHA, J., 2009. Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-546-2.
- PRŮCHA, J., E. WALTEROVÁ a J. MAREŠ, 2009. Pedagogický slovník. Nové, rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-647-6.
- JŮVA, V., 1997. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido. ISBN 80-85931-39-7.
- MAŇÁK, J., 1995. Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 80-210-1124-6.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 100 %
- Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné dosáhnout ze závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 100 bodů, tj. 100 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (100 – 0): Z~100 – 70, X 69,99 – 30, N 29,99 – 0.
- Informace učitele
- V případě nesplnění povinné docházky bude nutno vypracovat „kompenzační práci“ dle pokynu vyučujícího předmětu.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/Z_UPS_an