VŠTE:Z_PPX_an Pedagogická praxe - Informace o předmětu
Z_PPX_an Pedagogická praxe
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/0/0. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (pomocník) - Garance
- Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- Z_PPX_an/D01: So 15. 3. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, 16:30–18:00 E4, So 29. 3. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, 16:30–17:15 E4, I. Kmecová
- Předpoklady
- PROGRAM(DPS)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím základní znalosti z oboru pedagogické praxe, přičemž součástí kurzu pedagogická praxe, budou i přednášky potřebné k přípravě a úspěšnému zvládnutí pedagogické praxe. Studující bude uveden do problematiky pedagogické praxe prostřednictvím náslechů (hospitací) ve zvolené střední škole v celkové hodinové dotaci 5 hodin, následně zrealizuje 5 samostatných výstupů – odučí pět vyučovacích hodin na konkrétní odborné střední škole.
- Výstupy z učení
- V průběhu a na závěr pedagogické praxe:
Studující k zápočtu předloží pedagogický deník, který bude obsahovat: přípravy všech vyučovacích hodin, jejich závěrečné reflexe a hospitační záznamy (z náslechů i výuky).
Student po absolvovaní předmětu umí plánovat a zpracovat projekt na vyučovací hodinu, umí vytvořit si písemní přípravu na vyučování a umí aplikovat teoretické poznatky do pedagogické praxe. - Osnova
- 3 hodiny: Pedagogická praxe – součást profesní přípravy – cíle a organizace pedagogické praxe. Rozvíjení profesních kompetencí v průběhu pedagogické praxe – klíčové kompetence studujících pedagogického minima. Plánování, realizace a reflexe procesu výuky. Příprava učitele na výuku – kroky projektování výuky. Vyučovací hodina – klasifikace vyučovacích hodin, projektování vyučovací hodiny. Sebereflexe v procesu pedagogické praxe – vymezení pojmu sebereflexe, podmínky realizace sebereflexe, metody a techniky sebereflexe. Dotazník studenta/ky / učitele/ky při pedagogické praxi (hospitační záznam učitele). 6 hodin: 5 hodin – Náslech (hospitace) ve zvolené odborné střední škole 1 hodina – zpětná vazba formou diskuse 6 hodin: výuka pěti vyučovacích hodin ve zvolené odborné střední škole 1 hodina – zpětná vazba
- Literatura
- KRAMÁREKOVÁ, H. et al., 2016. Pedagogická prax. Nitra: UKF. ISBN 9788055810720.
- BAJTOŠ, J., 2013. Didaktika vysokej školy. Bratislava: Iura Edition. ISBN 978-80-8078-652-6.
- MAZÁČOVÁ, N., 2014. Pedagogická praxe. Praha: Univerzita Karlova v Praze. ISBN 978-80-7290-673-4.
- ČAPEK, r., 2015. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnotících metod. Praha: Grada Publishing. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3450-7.
- BAJTOŠ, J. a R. OROSOVÁ, 2011. Mikrovyučovanie v pregraduálnej príprave učiteľov. Košice: Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach. ISBN 978-80-7097-914-3.
- Organizační formy výuky
- seminář
odborná praxe
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
kritické myšlení
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Podmínky testu
- Naplnění úkolů z~pedagogické praxe 100 %: - absolvování 5 náslechů na zvolené střední odborné škole a vypracování hospitačních záznamů 20 % - odučení 5 vyučovacích hodin na zvolené střední odborné škole, vypracování sebehodnotících dotazníků a odevzdání potvrzených hospitačních záznamů učitele nebo zástupce školy kde se praxe realizuje) 60 % - odevzdání pedagogického deníku 20 %
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/Z_PPX_an