VŠTE:TYB_2a Typologie budov II. - Informace o předmětu
TYB_2a Typologie budov II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Kristýna Prušková, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Kristýna Prušková, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TYB_2a/PS4: So 1. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, So 8. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, 11:25–12:55 D515, J. Srba
TYB_2a/S01: Po 8:00–10:15 D215, J. Srba
TYB_2a/S02: Pá 9:40–11:55 D616, K. Prušková
TYB_2a/S03: Út 10:25–12:40 D415, K. Prušková - Předpoklady
- TYB_1a Typologie budov I. || TYB_1 Typologie budov I.
Absolvování předmětu Typologie budov I. (TYB_1a) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojit si základy z oblasti navrhování občanských, průmyslových a zemědělských staveb.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu bude student seznámen s problematikou dispozičního řešení nebytových staveb, bude umět posoudit správnost dispozičního řešení a bude ovládat základní znalosti správného navrhování nebytových staveb.
- Osnova
- 1. Umisťování staveb, architektonická kompozice
- 2. Zdravotnická zařízení a zařízení sociální péče
- 3. Stavby pro obchod a služby
- 4. Administrativní budovy
- 5. Stavby pro kulturu, osvětu a duchovní služby
- 6. Stavby pro cestovní ruch a veřejné stravování
- 7. Sportovní stavby
- 8. Stavby pro školství a vzdělávání
- 9. Průmyslové stavby
- 10. Zemědělské stavby
- 11. Revitalizace, konverze – nový účel
- 12. Parkování osobních automobilů, parkovací domy
- 13. Správa, údržba a ostraha objektů
- Literatura
- povinná literatura
- GUTIÉRREZ, R. U. a L. de la P. HIDALGO. 2019. Elements of Sustainable Architecture. Ilustrované vydání. Routledge, ISBN 978-0-8153-6782-6.
- TUČEK, O., Z. STÝBLO a V. MUDRA. 2022. Základní školy: manuál pro zadávání projektů veřejných budov. Praha: České vysoké učení technické, ISBN 978-80-01-07036-9
- ZDAŘILOVÁ, R. 2022. Bezbariérové užívání staveb – základní principy přístupnosti (TP 1.4). Rada pro podporu rozvoje profese ČKAIT [online]. ČKAIT, Dostupné z: https://profesis.ckait.cz/dokumenty-ckait/tp-1-4/
- STÝBLO, Z. 2018. Knihovny v době nových médií. Praha: České vysoké učení technické, ISBN 978-80-01-06335-4.
- STÝBLO, Z. a V. SOUKENKA. 2022. Divadlo: prostor & akce. Praha: České vysoké učení technické v Praze, ISBN 978- 80-01-06926-4.
- TUČEK, O., Z. STÝBLO a V. MUDRA. 2022. Základní školy: manuál pro zadávání projektů veřejných budov. Praha: České vysoké učení technické, ISBN 978-80-01-07036-9.
- STÝBLO, Z. a Z. LIPŠ. 2021. Prostory pro gastronomii. Praha: České vysoké učení technické, ISBN 978-80-01-06719- 2.
- NEUFERT, E., J. KISTER a D. STURGE, 2019. Architects' data. Fifth edition. Hoboken, NJ: Wiley-Blackwell, 2019. ISBN 978-11-192-8435-2.
- doporučená literatura
- AFFOLDERBACH, J. a CH. SCHULZ, 2018. Green Building Transitions: Regional Trajectories of Innovation in Europe, Canada and Australia. New York, NY: Springer Science+Business Media, 2018. ISBN 978-33-197-7708-5.
- TOBOLCZYK, M. 2021. Contemporary Architecture: The Genesis and Characteristics of Leading Trends. Cambridge Scholars Publishing, ISBN 978-1-5275-7039
- ČESKO. 2009. Nařízení vlády č. 361/2007 Sb., kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci.
- NEUFERT, E. a P. NEUFERT. 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka p
- STÝBLO, Z. 2010. Nauka o stavbách: školské stavby. Praha, 244 s. ISBN 978-80-01-04510-7.
- ČESKO. 2009. Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby.
- BLOCKLEY, D. 2014. Structural Engineering: a very short introduction. New York: Oxford University Press. ISBN 978- 0-19-967193-9.
- SÝKORA, J. 2014. Zemědělské stavby. Praha: Grada Publishing. 127 s. ISBN 978-80-247-5273-0.
- ČESKO. 2009. Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb.
- REMEŠ, J. 2014. Stavební příručka: to nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, Grada. 2. Vydání., 2014, 248 s. ISBN 978-80-247-5142-9.
- ŠTÍPEK, J. aj. PAROUBEK. 2006. Administrativní budovy. Praha: ČVUT. ISBN 80-01-03539-5.
- ČESKO. ČSN 73 5305 Administrativní budovy a prostory.
- 2013. Nový život opuštěných staveb: průmyslové dědictví: stavební kniha 2013. 1. Vydání. Praha: Informační centrum ČKAIT. 134 s. ISBN 978-80-87438-36-7.
- ČESKO. 2006. Vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území.
- ČESKO. ČSN 73 4108 Hygienická zařízení a šatny.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné odevzdávání úkolů 19 19 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 17 Příprava na závěrečný test 20 30 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 12 Celkem: 78 78 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné odevzdávání úkolů 30 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %.
Průběžné hodnocení
Průběžné odevzdávání úkolů zadaných na seminářích v~termínech stanovených vyučujícím – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný test – soubor otázek zaměřených průřezově na celý obsah předmětu – 70 bodů (tj. 70 %) - Informace učitele
- Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70 % účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/TYB_2a