VŠTE:INK Inženýrské konstrukce - Informace o předmětu
INK Inženýrské konstrukce
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2023
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- INK/PS1: Ne 19. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, Ne 16. 4. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, So 13. 5. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, Ne 21. 5. 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, L. Podolka
INK/P01: Po 8:00–9:30 D415, L. Podolka
INK/S01: Po 9:40–11:10 D415, L. Podolka - Předpoklady
- DRK Dřevěné konstrukce
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu jsou zásady navrhování a provádění inženýrských konstrukcí, tj. konstrukcí pro dopravní stavby (mosty, propustky apod.) komínů, stožárů, zásobníků, sil, průmyslové podlahy atd.
- Výstupy z učení
- Student je po absolvování předmětu schopen samostatně navrhovat inženýrské konstrukce.
- Osnova
- 1. Seznámení s problematikou dopravních staveb 2. Seznámení s názvoslovím pro konstrukce mostů, zatížení dopravou 3. Problematika navrhování výškových konstrukcí (komíny, stožáry) ocel, beton, zatížení větrem, teplotou, námrazou 4. Problematika navrhování zásobníků, vysoký, nízký 5. Řešení sil 6. Navrhování průmyslové podlahy jako desky na pružném podkladu, speciální řešení pro drátkobeton
- Literatura
- doporučená literatura
- STUDNIČKA, J., MACHÁČEK, J., VOTLUČKA, L., 1994. Ocelové konstrukce 20. Pozemní stavby. ČVUT Praha. ISBN 1-85166-895-0.
- PECHAR, J., BUREŠ, J. a SCHINDLER, A., 1990. Kovové mosty. SNTL / ALFA, Praha. ISBN 80-03-00523-X.
- JANDA, L., KlLEISNER, Z., a ZVARA, J., 1988. Betonové mosty. SNTL / ALFA, Praha. ISBN 80-86426-05-X.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
projektová výuka
brainstorming
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 75 Příprava na závěrečný test 13 13 Vypracování a prezentace semestrálního projektu 26 26 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Vypracování a prezentace semestrálního projektu 30 % - Podmínky testu
- - zadání nádrže – student vypracuje statický výpočet a výkresy tvaru a výztuže - pro zadané údolí navrhne student vhodný tvar a konstrukci horní stavby mostu. (půdorys, řez příčný, podélný) - prezentace navrženého řešení Průběžné odevzdávání úkolů zadaných na cvičení v~termínech stanovených vyučujícím. Závěrečná zkouška písemná.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/INK