N_PJK_2 Projekt II.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavlína Charvátová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Jan Plachý, Ph.D. (cvičící)
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Ing. Jaroslav Pokorný, Ph.D. (cvičící)
doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc. (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PJK_2/S01: každé liché pondělí 16:30–18:00 A1, každé liché pondělí 18:10–19:40 A1, každé liché úterý 13:05–14:35 A1, každé liché úterý 14:50–16:20 A1, M. Kraus, P. Machová
Předpoklady
FORMA ( P ) && N_PJK_1 Projekt I.
Úspěšně ukončený předmět N_PJK_1 Projekt I
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Dopracování zvoleného architektonického konceptu řešení zadané budovy. Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů. Rozvíjení dovedností v architektonickém a konstrukčním projektování budov při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov.
Výstupy z učení
Student bude po absolvování předmětu schopen:
- dopracovat zvolené architektonické řešení;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci pro stavební povolení dle platných předpisů.
Osnova
  • 1. Analýza a rozpracování architektonického konceptu řešení zadané budovy Projektu I
  • 2. Dopracování projektu zadané budovy – půdorysy, řezy - pohledy
  • 3. Zpracování specializované části projektu – generel TZB - koncepce
  • 4. Zpracování specializované části projektu v části – konstrukční řešení I
  • 5. Zpracování specializované části projektu v části – konstrukční řešení II
  • 6. Rozpracování projektu zadané budovy – konstrukční detaily
  • 7. Rozpracování projektu zadané budovy - výkresy základů, výkopů, stropů, střechy
  • 8. Zpracování specializované části projektu – TZB I
  • 9. Zpracování specializované části projektu – TZB II
  • 10. Zpracování specializované části projektu - požární bezpečnost
  • 11. Rozpracování projektu zadané budovy - výpisy doplňkových konstrukcí
  • 12. Průvodní zpráva, souhrnná technická zpráva a technické zprávy jednotlivých profesí
  • 13. Prezentace (obhajoba) projektů
Literatura
    povinná literatura
  • REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248 s
  • HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-5101-6.
    doporučená literatura
  • HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
  • NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
  • DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
  • NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
  • NOVOTNÝ, J., 2007. Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
  • NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál156192
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi5216
Celkem:208208
Metody hodnocení a jejich poměr
projekt - samostatný 100 %
Podmínky testu
Práci zadává a koordinuje garant předmětu pod dohledem garanta studijního programu. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Projekt je ve fázích rozpracování konzultován a hodnocen podle předem stanovených kritérií.

ČÁST A) Osvojení znalostí konstrukčního projektování a schopností řešení konstrukčních a technických problémů při dodržování odpovídajících typologických zásad a principů navrhování stavebních konstrukcí budov. Rozpracování projektové dokumentace zadané budovy na úrovni dokumentace pro stavební povolení (hodnocení 50 %).

ČÁST B) Výběr tématu DP a vedoucího závěrečné práce (Možnost volby: pokračování v~projektové práci z~N_PJK_1 | Vypsané téma na návrh členů KST | Návrh vlastního tématu a zajištění vlastního vedoucího práce z~členů KST). Konkretizace zadání diplomové práce, zpracování předběžné osnovy, stručný nástin obsahu jednotlivých kapitol (např. metodika laboratorního měření), zajištění potřebné literatury a zpracování seznamu dle ISO 690, rozpracování projektové dokumentace nad povinný rozsah (viz níže), alternativě stanovení výzkumných otázek a metodiky v~případě vypsaného nebo navrženého tématu DP (min. 10 NS dle šablony DP) (hodnocení 50 %)

Zápočet uděluje garant předmětu na základě hodnocení vyučujícího a vedoucího DP, přičemž každou z~výše uvedených částí je nutné splnit alespoň na 70 %. Poměr hodnocení (50/50) lze na základě dohody garanta programu, garanta předmětu a vedoucího práce upravit s~ohledem na rozsah a zaměření diplomové práce.

Navazující předměty
Informace učitele
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu s jednotlivými konzultanty. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka, ale povinné jsou aktivní konzultace. Bližší specifikace o nich a průběhu výuky i hodnocení předá vyučující na první hodině výuky.

Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, léto 2024, zima 2024.