NE_PTP Progresivní technologie pro produkční procesy pro magisterské studium

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2022
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Ing. Marta Harničárová, PhD. (cvičící)
doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. (cvičící)
Garance
prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D.
Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
NE_PTP/NE2: So 2. 4. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, 13:05–14:35 A1, M. Harničárová, M. Kušnerová, J. Valíček
NE_PTP/P01: každé liché úterý 13:05–14:35 B4, každé liché úterý 13:05–14:35 D415, každé liché úterý 14:50–16:20 D415, M. Harničárová, M. Kušnerová, J. Valíček
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit posluchače s podstatou a s procesy související-mi s podnikovým řízením a plánovaním, pro efektívni realizaci materialu pro produkční procesy v článcích hodnototvorných řetězců.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu student: 1. Umí charakterizovat produkční procesy. 2. Umí identifikovat konvenční a progresivní produkční procesy. 3. Umí vhodně klasifikovat progresivní produkční procesy. 4. Umí charakterizovat mechanické produkční procesy. 5. Umí charakterizovat chemické a elektrochemické produkční procesy. 6. Umí charakterizovat elektrotepelné produkční procesy. 7. Umí charakterizovat energo-jetové produkční procesy. 8. Umí charakterizovat hydroerozivní produkční procesy. 9. Umí charakterizovat Rapid prototypingové procesy. 10. Umí charakterizovat produkční procesy pájení a inovační procesy.
Osnova
  • 1. Charakteristika produkčních procesů. 2. Identifikace konvenčních a progresivních produkčních procesů. 3. Klasifikace progresivních produkčních procesů. 4. Mechanické produkční procesy. 5. Chemické produkční procesy. 6. Elektrochemické produkční procesy. 7. Elektrotepelné produkční procesy. 8. Energo-jetové produkční procesy. 9. Hydroerozivní produkční procesy. 10. Rapid prototyping procesy. 11. Produkční procesy pájení. 12. Inovační procesy. 13. Prezentace semestrálních projektů.
Literatura
    povinná literatura
  • GOMBÁR, M., J. KMEC, J. DOBROVIČ a R. SEMAN, 2018. Manažérske praktiky navrhovania produkčných procesov a výrobkov. Stalowa Wola: Prešovská univerzita v Prešove. ISBN 978-83-63767-78-5.
  • SPIŠÁK, E., J. KMEC, J. MAJERNÍKOVÁ, D. KUČERKA a M. GOMBÁR, 2015. Materiály v súčasnej praxi. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-089-2.
  • MAREK D., P. NĚMEC a V. FRANČE, 2018. Automatizace práce v ČR. Proč se (ne)bát robotů. [s. l.]: Deloitte. Dostupné: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cz/Documents/strategy-operations/Automatizace-prace-v-CR.pdf.
    doporučená literatura
  • KMEC, J., D. KUČERKA, M. GOMBÁR, R. HRMO a Ľ. BIČEJOVÁ, 2014. Delenie materiálov. Košice: Technická univerzita v Košiciach. ISBN 978-80-553-1872-1.
  • KMEC, J., Š. VALENČÍK, M. GOMBÁR, M. KARKOVÁ a A. VAGASKÁ, 2016. Logistic Approach of Building and Development of Production System. Nase More. 63(3), 145-149. ISSN 0469-6255.
  • KMEC, J., D. KUČERKA, R. KAMPF, S. RUSNÁKOVÁ, M. GOMBÁR a J. DEPEŠOVÁ, 2015. Průmyslová Logistika ve strojírenství: studijní skripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-088-5.
  • KAMPF, R., V. STEHEL, D. KUČERKA, J. KMEC, X. LIU, B. LI a W. CUI, 2017. Logistics of production processes. University textbook. České Budějovice: The Institute of Technology and Business in České Budějovice. ISBN 978-80-7468-115-8.
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Projekt2626
Příprava na závěrečný test2613
Účast na přednáškách2626
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13
Celkem:7878
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
projekt - semestrální 30 %
Podmínky testu
Semestrální projekt (30 %) Závěrečný test (70 %) Průběžné konzultace v~termínech stanovených vyučujícím. Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Studenti kombinované formy získávají průběžné hodnocení odevzdáním semestrálního projektu do odevzdávárny do konce 12-tého týdne v~semestru, tedy do 15.5.2022. Celková klasifikace předmětu, tj. body za ..závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2023, léto 2024.