VŠTE:BSA_MAR Marketing - Informace o předmětu
BSA_MAR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2022
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- Ing. Radim Dušek, Ph.D.
Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra marketingu a cestovního ruchu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_MAR/A1: So 19. 3. 8:00–9:30 D416, 9:40–11:10 D416, Ne 24. 4. 11:25–12:55 E6, 13:05–14:35 E6, 14:50–16:20 E6, Ne 22. 5. 8:00–9:30 E6, 9:40–11:10 E6, 11:25–12:55 E6, R. Dušek
BSA_MAR/P01: Út 13:05–14:35 N121, R. Dušek
BSA_MAR/S02: Čt 14:50–16:20 N007, R. Dušek - Předpoklady
- Nejsou vyžadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je obeznámit studenty se základy marketingu tak, aby byli schopni řešit základní praktické marketingové problémy. Studenti se v průběhu přednášek seznámí se základem soudobého marketingu, který tvoří "4P" (produkt, cena, komunikační mix, distribuce), jednotlivými pojmy a definicemi, dále s problematikou segmentace, marketingového výzkum, apod. Semináře budou zaměřeny na praktické aplikace. Absolvováním předmětu tak získá student komplexní teoretické znalosti i základní praktické dovednosti z oblasti marketingu.
- Výstupy z učení
- 1. segmentuje trh pro konkrétní produkt,
2. aplikuje 4P v tradičním pojetí,
3. aplikuje rozšířený marketingový mix,
4. zvládá základy marketingového výzkumu a dotazníkového šetření,
5. navrhuje vhodné nástroje komunikačního mixu pro konkrétní produkt a cílový segment. - Osnova
- Přednášky:
- 1. Úvod do marketingu, základní terminologie.
- 2. Segmentace, targeting, positioning.
- 3. Produkt.
- 4. Distribuce, maloobchod a velkoobchod.
- 5. Cena.
- 6. Marketingová komunikace.
- 7. Nástroje komunikačního mixu.
- 8. Marketingový výzkum a marketingový informační systém.
- 9. Marketingový mix a jeho modifikace.
- 10. Kupní chování.
- 11. Úvod do mezinárodního marketingu.
- 12. Marketingový mix na mezinárodních trzích.
- 13. Historie marketingu a marketingové komunikace.
- Semináře:
- 1. Seznámení s organizací seminářů, zadání semestrálního projektu, základy týmové práce a prezentace.
- 2. Segmentační kritéria a jejich aplikace na vybraný produkt.
- 3. Komplexní produkt.
- 4. Volba distribučních cest.
- 5. Značka jako součást corporate identity.
- 6. Volba nástrojů komunikačního mixu.
- 7. Nové trendy v marketingové komunikaci a internetový marketing.
- 8. Tvorba dotazníku.
- 9. Rozšířený marketingový mix a marketingové aplikace ve vybraných oblastech.
- 10. Analýza marketingového prostředí a konkurence.
- 11. Mezinárodní marketingové prostředí.
- 12. Standardizace a adaptace marketingového mixu na mezinárodních trzích.
- 13. Zpracování a konzultace semestrálních projektů.
- Literatura
- povinná literatura
- PŘIKRYLOVÁ, J. et al., 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přeprac. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0787-2.
- KARLÍČEK, M. et al., 2018. Základy marketingu. 2., přeprac. a roz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER. 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOTLER, P. and K. L. KELLER. 2016. Marketing management. 15 [edit.]. Boston: Pearson,. ISBN 978-0133856460.
- KOTLER, P. and G. ARMSTRONG, 2018. Principles of marketing. 17th edit. Hoboken: Pearson Higher Education. ISBN 978-0134492513.
- doporučená literatura
- MACHKOVÁ, H., 2015. Mezinárodní marketing: [strategické trendy a příklady z praxe]. 4. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5366-9.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Prezentace seminárního projektu 2 2 Příprava na přednášky 18 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 56 Příprava na závěrečný test 16 16 Zpracování seminárního projektu 16 40 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
Zpracování eseje a její prezentace – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
Závěrečný písemný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího (dusek@mail.vstecb.cz), v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2022/BSA_MAR