VŠTE:RLZ_MAD Manažerské dovednosti pro říze - Informace o předmětu
RLZ_MAD Manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- RLZ_MAD/Z1: So 6. 3. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, Ne 21. 3. 9:40–11:10 B1, 11:25–12:55 B1, 13:05–14:35 B1, Ne 2. 5. 8:00–9:30 B1, 9:40–11:10 B1, I. Kmecová
RLZ_MAD/P01: Út 9:40–11:10 E1, I. Kmecová
RLZ_MAD/S10: St 9:40–11:10 N007, I. Kmecová
RLZ_MAD/S12: Po 13:05–14:35 D516, I. Kmecová
RLZ_MAD/S13: St 11:25–12:55 N011, I. Kmecová - Předpoklady
- Nejsou požadovány.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je zprostředkovat studujícím oboru širší spektrum znalostí a praktických dovedností, které od nich budou jakožto plně kvalifikovaných HR specialistů požadovány v praxi.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu umí:
typologizovat manažery
orientovat se na cíle a umět je stanovovat
efektivně hospodařit s vlastním časem
vybrat vhodného uchazeče z výběrového pohovoru
hodnotit a konstruktivně kritizovat pracovníky
řešit konflikty v týmu
jednat s lidmi a vést disciplinární pohovor
asertivně vystupovat
delegovat pravomoci a odpovědnosti
vést porady
koučovat pracovní schůzky
prezentovat vlastní návrhy
aplikovat manažerské dovednosti v řízení lidských zdrojů v rámci pracovních porad - Osnova
- Přednášky
- 1. Typologie osobnosti pro manažery – vstup manažera do podnikové praxe
- 2. Orientace na cíle – stanovení priorit
- 3. Time management - organizace práce, přetížení prací, prokrastinace
- 4. Výběrový pohovor – cíl, třídění uchazečů, příprava prostředí, pracovní pohovor, typy pohovorů, doba rozhodování
- 5. Hodnocení pracovníků – cíl, příprava člena a vedoucího týmu, co říci a jak to říci, konstruktivní kritika
- 6. Obtížně zvládnutelní lidé – cíl, základní postupy, typy chování, obtížní šéfové, konflikty v týmu
- 7. Disciplinární řízení – cíl, umění jednat, disciplinární pohovor versus konzultace
- 8. Asertivita pro manažery
- 9. Delegování jako způsob manažerského myšlení
- 10. Leadership - dobře připravený lídr - cíl a program týmových porad, vedení porad, umění jednat s lidmi
- 11. Koučování – cíl, příprava prostředí, vedení pracovní schůzky
- 12. Prezentace a tvorba vlastních návrhů – cíl, příprava, struktura, jazyk, vizuální pomůcky, finální úprava
- 13. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
- Semináře
- 1. Typologie osobnosti pro manažery
- 2. Orientace na cíle
- 3.Time management
- 4.Výběrový pohovor
- 5. Hodnocení pracovníků
- 6. Obtížně zvládnutelní lidé
- 7. Disciplinární řízení
- 8. Asertivita pro manažery
- 9. Delegování jako způsob manažerského myšlení
- 10. Leadership
- 11. Koučování
- 12. Prezentace a tvorba návrhů
- 13. Základní manažerské dovednosti pro řízení lidských zdrojů
- Literatura
- povinná literatura
- GRUBER, D., 2017. Time Management. Praha: Management Press, 264 s., 2017. ISBN 9788072614806.
- TEMLAR, R. a J. ROS, 2006. Velká kniha manažerských dovedností. Praha: Grada. ISBN 80-247-1279-2.
- LOJDA, J., Manažerské dovednosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3902-1.
- ARMSTRONG, M a S. TAYLOR, 2015. Řízení lidských zdrojů. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-05258-7.
- doporučená literatura
- MIKULÁŠTÍK, M., 2015. Manažerská psychologie. 3. přepr. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-42221-2.
- JAROŠOVÁ, E., K. PAVLICA, R. B. KAISER, 2015. Vyvážený leadership. Dynamika manažerských dovedností. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-289-5.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dotazníkové šetření 18 18 Dílčí úkoly 2 2 Příprava eseje 3 3 Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 53 Příprava na závěrečný test 18 37 Závěrečný test 1 1 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 16 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- esej 5 %
Dílčí úkoly 10 %
Dotazníkové šetření 15 %
Závěrečný test přes odpovědník 70 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení:
esej v~rozsahu 1 NS – 5 bodů (tj. 5 %)
dílčí úkoly – 10 bodů (tj. 10 %)
dotazníkové šetření ve dvou firmách – 15 bodů (tj. 15 %)
Závěrečné hodnocení:
závěrečný test přes odpovědník – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů, tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů, tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70 % účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“.
- Informace učitele
- Přednášky proběhnou formou předem natočených videí uložených v IS ve složce „Manipulace se studijními materiály“ přítupných kdykoliv během semestru, kde budou k dispozici i pro studenty kombinované formy studia. Semináře budou probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu. Docházka na seminářích bude sledována.
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v součtu dosáhnout z průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „F“. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/RLZ_MAD