VŠTE:NE_CJ_IDM Investment Decision Making - Course Information
NE_CJ_IDM Investment Decision Making
Institute of Technology and Business in České Budějovicesummer 2021
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD. (lecturer)
doc. Ing. Simona Hašková, Ph.D. (seminar tutor)
Ing. Tomáš Krulický, MBA, PhD. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. Ing. Jaromír Vrbka, MBA, PhD.
School of Expertness and Valuation – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: School of Expertness and Valuation – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- NE_CJ_IDM/NE2: Sat 27. 2. 11:25–12:55 B3, 13:05–14:35 B3, Sat 10. 4. 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Sat 17. 4. 9:40–11:10 B4, 11:25–12:55 B4, Sun 16. 5. 14:50–16:20 B5, 16:30–18:00 B5, J. Vrbka
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Business Administration (programme VŠTE, N_PE) (2)
- Course objectives supported by learning outcomes (in Czech)
- Předmět se zabývá investičním procesem – nákupem technologického celku, movitého majetku, souboru movitých věcí atd., tj. předinvestiční fází projektu, investiční fází, realizační fází a postinvestiční fází projektu. Hlavní důraz předmětu je přitom kladen na fázi předinvestiční – studii proveditelnosti a hodnocení investičních variant.
- Learning outcomes (in Czech)
- Po úspěšném absolvování předmětu student: 35.1 rozumí životnímu cyklu investice, 35.2 plánuje realizaci investice, 35.3 rozumí studii proveditelnosti, 35.4 hodnotí investiční varianty, 35.5 zvládá řízení rizik investičních projektů, 35.6 sestaví rozhodovací stromy a scénáře, 35.7 provádí simulace a analýzy citlivosti, 35.8 organizuje předinvestiční přípravu projektu, 35.9 řídí realizaci investice, 35.10 řídí postinvestiční fázi projektu.
- Syllabus (in Czech)
- Přednášky
- 1. Životní cyklus investice. (35.1)
- 2. Věcný rozměr investičního plánování. (35.2)
- 3. Ekonomický rozměr investičního plánování. (35.2)
- 4. Studie proveditelnosti. (35.3)
- 5. Statické metody hodnocení investičních variant. (35.4)
- 6. Dynamické metody hodnocení investičních variant. (35.4)
- 7. Analýza rizik investičních projektů. (35.5)
- 8. Řízení rizik investičních projektů. (35.5)
- 9. Rozhodovací stromy a scénáře. (35.6)
- 10. Simulace a analýzy citlivosti. (35.7)
- 11. Předinvestiční příprava projektu. (35.8)
- 12. Řízení investice. (35.9)
- 13. Postinvestiční fáze projektu. (35.10)
- Cvičení
- 1. Vyhledání a kritické zhodnocení příkladů životního cyklu investice. (35.1)
- 2. Analýza ukázek věcného rozměru investičního plánování. (35.2)
- 3. Analýza ukázek ekonomického rozměru investičního plánování. (35.2)
- 4. Studie proveditelnosti. (35.3)
- 5. Statické metody hodnocení investičních variant. (35.4)
- 6. Dynamické metody hodnocení investičních variant. (35.4)
- 7. Analýza rizik investičních projektů. (35.5)
- 8. Řízení rizik investičních projektů. (35.5)
- 9. Rozhodovací stromy a scénáře. (35.6)
- 10. Simulace a analýzy citlivosti. (35.7)
- 11. Předinvestiční příprava modelového projektu. (35.8)
- 12. Řízení modelové investice. (35.9)
- 13. Postinvestiční fáze modelového projektu. (35.10)
- Literature
- required literature
- BODIE, Z. et al., 2013. Essentials of Investments. McGraw-Hill. ISBN: 007714824X.
- BASU, A. et al., 2013. Principles of Investments. McGraw-Hill. ISBN: 9780071012386.
- recommended literature
- ALLEN, R. A., BREALEY, S. C. a MYERS, F., 2014. Principles of corporate finance. 11. vyd. New York: NY: McGraw-Hill Education. ISBN 978-0-07-715156-0.
- FOTR, J. a HNILICA, J., 2014. Aplikovaná analýza rizika ve finančním managementu a investičním rozhodování. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 299 s. Expert. ISBN 978-80-247-5104-7.
- Forms of Teaching
- Tutorial
- Teaching Methods
- Frontal Teaching
Group Teaching - Cooperation
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the Final Test 54 Seminary work 64 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 12 Total: 0 130 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 35 %
Seminary Work 50 %
prezentace seminární práce (in Czech) 15 %
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
- Enrolment Statistics (summer 2021, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2021/NE_CJ_IDM