VŠTE:ETP Etika v podnikání - Informace o předmětu
ETP Etika v podnikání
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/2/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
doc. PhDr. Miroslav Somr, CSc., DrSc. (cvičící) - Garance
- doc. PhDr. Miroslav Somr, CSc., DrSc.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- FORMA(P)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenta s vývojem, základními aspekty a faktory podnikatelské etiky. Po úspěšném absolvování předmětu student je schopen provádět komparaci současných přístupů v oblasti transformace,dokáže analyzovat faktické údajů o etickém chování podniků a jejich manažerů.Student aplikuje poznatky v praxi, modifikuje etické chování manažerů jako stimul společenské prestiže, ekonomické stability a prosperity podnikatelských subjektů.
- Osnova
- 1. Úvod do metodiky předmětu a základní pojmy.
- 2. Historie a součastnost podnikatelské (manažerské) etiky.
- 3. Požadavky na etické chování manažerů a jeho překlady
- 4. Základy společenského, etického chování, vztah profesní a podnikatelské etiky.
- 5. Základní modely etického rozhodování.
- 6. Etika v personální a finanční oblasti. 7. Etika v obchodním jednání.
- 8. Společenská odpovědnost manažerů. 9. Teorie stakeholders x shareholders.
- 10. Etické kodexy a etický výcvik.
- 11. Etické chování v různým podnikatelských oborech.
- 12. Etické výzvy dnešku, profesní svazy a etické spolky - prosazování etických principů.
- 13. Good ethics - good business (diskuzní fórum s kolegy s kateder a odborníky z praxe).
- Literatura
- povinná literatura
- ROLNÝ, J. Etika v podnikatelské strategii, Albert, Boskovice, 1998
- BOHATÁ, M. Základy hospodářské etiky, VŠE, Praha 1997
- Steimann, H., Löhr, A., Základy podnikatelské etiky, Victoria publishing, 1955
- BLÁHA, J. Managerská etika, Management press, Praha 2003
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
partnerská výuka
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na referát 20 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 14 Příprava na závěrečný test 18 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 78 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
referát 30 % - Podmínky testu
- Student zpracovává referát na zadané téma, na semináři ho prezentuje, předkládá dotazy k~diskusi a následuje rozprava na dané téma (10-15 minut). Následně odevzdává vyučujícímu papírovou podobu referátu (5 stránek). Z~referátu je možné získat max. 30 bodů. Závěrečný test max. 70 bodů. Celková klasifikace (referát + test): Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): započteno 100 –70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Další komentáře
- Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/ETP