VŠTE:ANJ_2 Anglický jazyk II. - Informace o předmětu
ANJ_2 Anglický jazyk II.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník) - Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- ANJ_2/S07: St 11:25–12:55 E4, Pá 11:25–12:55 B5, K. Sidibe
ANJ_2/S08: St 13:05–14:35 E4, Čt 14:50–16:20 B4, K. Sidibe
ANJ_2/S09: Čt 8:00–9:30 E6, Pá 8:00–9:30 E5, H. Lustová
ANJ_2/S10: Čt 13:05–14:35 E6, Pá 9:40–11:10 E5, H. Lustová
ANJ_2/S16: St 9:40–11:10 E4, Pá 9:40–11:10 B5, K. Sidibe - Předpoklady
- FORMA ( P )
absolvování a úspěšné zakončení předmětu ANJ_1 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase, atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru.
- Osnova
- 1. Společenský styk, návody a instrukce 2. Studium jazyků 3. Nemoci a zdraví, služby 4. Rady a doporučení 5. Situace každodenního života 6. Hypotetické situace 7. Fóbie a strachy, složité životní situace 8. Životopis, biografie 9. Vynálezy a objevy 10. Školství, vzdělávací systém 11. Sport 12. Životní styl 13. Média a komunikace
- Literatura
- povinná literatura
- LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1.
- doporučená literatura
- MURPHY, R. 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405.
- 2006. Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Průběžné hodnocení 2 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 24 Příprava na závěrečný test 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 Celkem: 104 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Prezenční forma studia:
Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.
Průběžné hodnocení:
Průběžné hodnocení 30 %
Závěrečné hodnocení:
Závěrečný test přes odpovědník 70 %
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat kombinací předem nahraných videí a zvukových stop přístupných kdykoli v průběhu semestru (45 min) a online výuky (procvičování, konzultace prostřednictvím MS Teams, kdy bude přenášen obraz a zvuk.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na přednáškách a cvičeních povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/ANJ_2