ANJ_2 Anglický jazyk II.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2021
Rozsah
0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Helena Lustová (cvičící)
Mgr. Karim Sidibe (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (pomocník)
Garance
Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
ANJ_2/S07: St 11:25–12:55 E4, Pá 11:25–12:55 B5, K. Sidibe
ANJ_2/S08: St 13:05–14:35 E4, Čt 14:50–16:20 B4, K. Sidibe
ANJ_2/S09: Čt 8:00–9:30 E6, Pá 8:00–9:30 E5, H. Lustová
ANJ_2/S10: Čt 13:05–14:35 E6, Pá 9:40–11:10 E5, H. Lustová
ANJ_2/S16: St 9:40–11:10 E4, Pá 9:40–11:10 B5, K. Sidibe
Předpoklady
FORMA ( P )
absolvování a úspěšné zakončení předmětu ANJ_1
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je rozšíření znalosti studenta předmětu na úroveň odpovídající stupni B1 dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase, atd. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Rozumí textům, které obsahují slovní zásobu často používanou v každodenním životě nebo které se vztahují k jeho práci. Rozumí popisům událostí, pocitů a přáním v osobním dopise. Umí si poradit s většinou situací, které mohou nastat při cestování v oblasti, kde se tímto jazykem mluví. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru o tématech, která jsou mu známá, o něž se zajímá nebo která se týkají každodenního života (např. rodiny, koníčků, práce, cestování a aktuálních událostí). Umí jednoduchým způsobem spojovat fráze, aby popsal své zážitky a události, své sny, naděje a cíle. Umí stručně odůvodnit a vysvětlit své názory a plány. Umí vyprávět příběh nebo přiblížit obsah knihy nebo filmu a vylíčit své reakce. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy.
Výstupy z učení
Po úspěšném absolvování předmětu dokáže student porozumět hlavním myšlenkám vysloveným spisovným jazykem o běžných tématech, se kterými se setkává v práci, ve škole, ve volném čase. Rozumí smyslu mnoha rozhlasových a televizních programů, které se týkají současných událostí nebo témat souvisejících s oblastmi jeho osobního či pracovního zájmu, pokud jsou vysloveny poměrně pomalu a zřetelně. Umí napsat jednoduché souvislé texty na témata, která dobře zná nebo která ho osobně zajímají. Umí psát osobní dopisy popisující zážitky a dojmy. Dokáže se bez přípravy zapojit do hovoru.
Osnova
  • 1. Společenský styk, návody a instrukce 2. Studium jazyků 3. Nemoci a zdraví, služby 4. Rady a doporučení 5. Situace každodenního života 6. Hypotetické situace 7. Fóbie a strachy, složité životní situace 8. Životopis, biografie 9. Vynálezy a objevy 10. Školství, vzdělávací systém 11. Sport 12. Životní styl 13. Média a komunikace
Literatura
    povinná literatura
  • LATHAM-KOENIG, C., C. OXENDEN a P.SELINGSON, 2012. Enlish File Pre-Intermediate 3rd Edition. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780-945988-1-1.
    doporučená literatura
  • MURPHY, R. 2007. Essential Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-67543-7.
  • MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405.
  • 2006. Cambridge preliminary English test extra: with answers. 1st pub. Cambridge: Cambridge University Press, 144 s. Cambridge books for Cambridge exams. ISBN 9780521676687.
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
brainstorming
partnerská výuka
kritické myšlení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Průběžné hodnocení2 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál24 
Příprava na závěrečný test26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:1040
Metody hodnocení a jejich poměr
test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 %
Podmínky testu
Prezenční forma studia:

Hodnocení pro denní studium se skládá z~průběžného hodnocení v~průběhu semestru a písemného testu ve zkouškovém období. Celková klasifikace předmětu pro studenty denního studia, tj. body za test (70 – 0) + body z~průběžného hodnocení (30 – 0): započteno 100 - 70, možnost opakovat test 69,99 – 30, nezapočteno 29,99 – 0.

Průběžné hodnocení:

Průběžné hodnocení 30 %

Závěrečné hodnocení:

Závěrečný test přes odpovědník 70 %

Informace učitele
Výuka bude probíhat kombinací předem nahraných videí a zvukových stop přístupných kdykoli v průběhu semestru (45 min) a online výuky (procvičování, konzultace prostřednictvím MS Teams, kdy bude přenášen obraz a zvuk.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na přednáškách a cvičeních povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, léto 2023, léto 2024.