TBU_2 Typologie budov II

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2020
Rozsah
0/3/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící)
Garance
Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
TBU_2/Q4a: So 22. 2. 8:00–9:30 E5, 9:40–11:10 E5, So 29. 2. 8:00–9:30 E5, 9:40–10:25 E5, So 28. 3. 14:50–16:20 E5, 16:30–17:15 E5, So 25. 4. 11:25–12:55 E5, 13:05–14:35 E5, Z. Kramářová
TBU_2/Q4b: So 22. 2. 8:00–9:30 E4, 9:40–11:10 E4, So 29. 2. 8:00–9:30 E4, 9:40–10:25 E4, So 28. 3. 14:50–16:20 E4, 16:30–17:15 E4, So 25. 4. 11:25–12:55 E4, 13:05–14:35 E4, J. Srba
TBU_2/S01: Po 11:25–12:55 A3 a každé liché pondělí 13:05–14:35 A3, J. Srba
TBU_2/S02: Út 8:45–9:30 A3, Út 9:40–11:10 A3, J. Srba
TBU_2/S03: Út 16:30–18:00 A3, Út 18:10–18:55 A3, J. Srba
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Po absolvování předmětu bude student seznámen s problematikou dispozičního řešení nebytových staveb, bude umět posoudit správnost dispozičního řešení a bude ovládat základní znalosti pro správné navrhování nebytových staveb.
Výstupy z učení
Student bude schopen posoudit správnost dispozičního řešení a bude schopen ovládat základní znalosti pro správné navrhování nebytových staveb.
Osnova
  • 1. Umisťování staveb v území, vlivy na umístění, zásady architektonické kompozice
  • 2. Stavby zdravotnických zařízení a sociální péče
  • 3. Stavby pro obchod a služby
  • 4. Administrativní budovy
  • 5. Stavby pro kulturu, osvětu a duchovní služby
  • 6. Stavby pro cestovní ruch a veřejné stravování
  • 7. Sportovní stavby
  • 8. Stavby pro školství a vzdělávání
  • 9. Průmyslové stavby
  • 10. Zemědělské stavby
  • 11. Revitalizace, konverze - nový účel
  • 12. Parkování osobních automobilů, parkovací domy
  • 13. Správa objektu, údržba, úklid, ostraha
Literatura
    povinná literatura
  • ČSN 73 5305 Administrativní budovy a prostory
  • NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
  • NEUFERT, E. Navrhování staveb. CONSULTINVEST, 1995. ISBN 80-901486-4-6. info
    doporučená literatura
  • REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
  • SÝKORA, Jaroslav. Zemědělské stavby. Praha: Grada Publishing, 2014, 127 s. ISBN 978-80-247-5273-0. info
  • STÝBLO, Z. Nauka o stavbách: školské stavby. Praha, 2010, 244 s. ISBN 978-80-01-04510-7. info
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál3030
Příprava na závěrečný test3535
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3939
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
zkouška - písemná 50 %
seminární práce 40 %
konzultace 10 %
Podmínky testu
Podmínkou úspěšného zakončení je osobní převzetí témat seminárních prací, zpracování a odevzdání obou částí seminární práce (rešerše i návrh), průběžné konzultace, zapracování připomínek vyučujícího a napsání závěrečného testu. Bližší specifikaci podmínek odevzdání, obsahu práce včetně její formy a termíny stanoví vyučující na první hodině výuky. Pro úspěšné zakončení musí student získat celkově minimálně 70 bodů. A. Napsat závěrečný test minimálně na 55% ze 50 bodů, tzn. na 27,5 bodů. B. Dalších 50 bodů je možno získat ze seminární práce a aktivní konzultace na vybrané téma zadané na počátku semestru (10 konzultace + 40 součet za seminární práce). C. V~případě zájmu studenta lze provést ústní dozkoušení, kde je možné získat max. 5 bodů k~písemnému testu. Maximální počet bodů ze~všech částí je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba celkem dosáhnout minimálně 70 bodů tvořených součtem bodů z~částí A, B a ev. C, tedy 70%. Celková klasifikace: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, léto 2017, léto 2018, léto 2019, zima 2019, léto 2021.