VŠTE:OVY_z Operační výzkum - Informace o předmětu
OVY_z Operační výzkum I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/4/0. 7 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (cvičící)
Ing. Josef Šedivý (cvičící)
Ing. Martin Telecký, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra informatiky a přírodních věd – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OVY_z/D7: Ne 29. 3. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, 13:05–14:35 A2, Ne 5. 4. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, So 25. 4. 8:00–9:30 A6, 9:40–11:10 A6, 11:25–12:55 A6, Ne 10. 5. 8:00–9:30 A2, 9:40–11:10 A2, 11:25–12:55 A2, J. Šedivý
OVY_z/P01: Po 11:25–12:55 A2, J. Čejka
OVY_z/S01: Po 8:00–9:30 A5, Po 9:40–11:10 A5, M. Telecký
OVY_z/S02: St 8:00–9:30 A5, St 9:40–11:10 A5, M. Telecký - Předpoklady
- MAT_2z Matematika II
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou základních metod operační analýzy. Studenti se seznámí se základními pojmy v oblasti lineárního programování a jejich využití v dopravě a přepravě, pochopí specifika dopravního, přiřazovacího a okružního dopravního problému, dokáže charakterizovat i další metody operačního výzkumu.
- Výstupy z učení
- Absolvent předmětu je schopen charakterizovat jednotlivé metody operační analýzy, umí řešit problémy lineárního programování, síťové analýzy a dalších.
- Osnova
- 1. Základní pojmy operační analýzy, obecný přehled metod operační analýzy 2. Lineární programování (řešení jednoduchých úloh LP) 3. Lineární programování (grafické řešení úloh LP) 4. Lineární programování (Simplexová metoda) 5. Parametrické lineární programování 6. Dopravní problém (aproximační metody, VAM) 7. Dopravní problém (modifikačně distribuční úloha) 8. Přiřazovací problém (maďarská metoda) 9. Okružní dopravní problém 10. Modely zásob 11. Teorie hromadné obsluhy 12. Teorie obnovy 13. Základy simulačníe a modelováníy
- Literatura
- povinná literatura
- JABLONSKÝ, Josef. 2002. Operační výzkum: kvantitativní modely pro ekonomické rozhodování. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 323 s. ISBN 80-86419-23-1.
- LINDA, Bohdan a Josef VOLEK. 2011. Lineární programování. Vyd. 4. Pardubice: Univerzita Pardubice, 139 s. ISBN 978-80-7395-426-0
- JABLONSKÝ, Josef. 2001. Operační výzkum. Vyd. 3. V Praze: Vysoká škola ekonomická, Fakulta informatiky a statistiky, 305 s. ISBN 80-245-0162-7
- doporučená literatura
- VOLEK, Josef. 2008. Operační výzkum I. Vyd. 2., nezměn. Pardubice: Univerzita Pardubice, 111 s. ISBN 978-80-7395-073-6.
- KVASNIČKA, Michal a Dalibor MORAVANSKÝ. 2004. Ekonomicko-matematické metody : distanční studijní opora. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta, 116 s. ISBN 80-210-3477-7.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 26 52 Příprava na přednášky 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 52 Příprava na závěrečný test 26 52 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 26 Celkem: 182 182 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 30 %
test - závěrečný 70 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester. - Další komentáře
- Předmět je vyučován jednorázově.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/OVY_z