VŠTE:N_DYV Dynamické plánování výroby - Informace o předmětu
N_DYV Dynamické plánování výroby
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2020
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Petr Hrubý, CSc. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Petr Hrubý, CSc.
Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_DYV/L6: So 21. 3. 16:30–18:00 A6, 18:10–19:40 A6, So 25. 4. 13:05–14:35 B3, 14:50–16:20 B3, 16:30–18:00 B3, Ne 10. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, P. Hrubý
N_DYV/P01: St 13:05–14:35 D616, P. Hrubý
N_DYV/S01: St 16:30–18:00 D616, P. Hrubý - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Logistické technologie (program VŠTE, LTS) (2)
- Logistické technologie (program VŠTE, LTS, směr Dopravní logistika)
- Logistické technologie (program VŠTE, LTS, směr Logistika ve stavebnictví)
- Logistické technologie (program VŠTE, LTS, směr Výrobní logistika)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s moderními metodami plánování a řízení výroby z pohledu logistického zabezpečení výroby a montáže. Absolvent předmětu prokazuje znalosti o moderních nástrojích používaných ve firmách – softwarových produktech. Zná základní techniky plánování a řízení výroby a montáže. Umí detailně popsat a vysvětlit proces od přijetí objednávky zákazníka až po samotné rozvrhnutí do výroby s cílem zabezpečit efektivní výrobu s podporou vhodných metod a přístupů.
- Výstupy z učení
- Student bude po absolvování předmětu schopen:
- využívat moderní metody plánování a řízení výroby v procesu logistického zabezpečení výroby a montáže
- detailně popsat a vysvětlit proces od přijetí objednávky zákazníka až po samotné rozvržení do výroby s cílem zabezpečit efektivní výrobu s využitím vhodných metod a přístupů
- aplikovat metody procesní analýzy při posuzování materiálového toku firmy
- navrhovat opatření směřující k optimalizaci procesů v logistické síti firmy
- používat softwarové produkty pro podporu dynamického plánování výroby - Osnova
- Osnova předmětu: 1. Plánování a řízení výroby v podmínkách globalizace trhů, metody operativního plánování výroby. 2. Systémy pro plánování a řízení výroby. Struktura systému pro plánování a řízení výroby, plánovací technika MRP. 3. Předpovídání. Forecasting a plánování výroby, metody přímé a kvantitativní, postup při implementaci forecastingu ve výrobě. 4. Souhrnné (agregované) plánování. Náklady v souhrnném plánování, modely a metody a disagregace agregovaného plánu výroby. 5. MRP – plánování požadavků na materiál. Cíle a logika MRP a určování velikostí dávek. 6. Kapacitní plánování. Ohodnocení kapacit a techniky kapacitního plánování. 7. Plánování montáže. 8. Plánování lidských zdrojů pro výrobu. 9. Dílenské řízení výroby. Hlavní úlohy a funkce dílenského řízení, systémy pro dílenské řízení výroby. 10. Rozvrhování výrobních operací. Cíle, úlohy a metodiky rozvrhování výrobních operací v závislosti na typu výroby. 11. Výrobní dávky. Postupy využívané při určování velikosti výrobních dávek. Model pro nakupované položky EOQ, model pro vyráběné dílce EMQ. 12. Simulace – nástroj pro podporu plánování a řízení výroby. 13. Systémová integrace. Metodiky systémové integrace. Systém SAP. MIRACLE, MFG/PRO, JBA systém.
- Literatura
- povinná literatura
- POČTA, J. Řízení výrobních procesů (skriptum). Ostrava: VŠB-TU, 2012. 92 s.
- TOMEK, G., VÁVROVÁ V. Integrované řízení výroby. Praha: Grada Publishing, a. s., 2014. 368 s.
- HÁDEK, L. Organizace a řízení výroby I. (skriptum). Ostrava: Vysoká škola podnikání, a. s., 2005. 135 s.
- ŘEŘÁBEK, A. Stavba a provoz strojů: Strojní součásti 1. Praha: Scientia, 2006. 224 s. ISBN: 80-86960-02-1.
- LEINVEBER, J., VÁVRA P. Strojnické tabulky. Pomocná učebnice pro školy technického zaměření. 3. doplněné vyd. Praha: Albra, 2006. 986 s. ISBN 80-7361-033-7.
- NOVÁK, J. Organizace a řízení. Ostrava: VŠB-TU, 2007. 105 s.
- DILLINGER, J. Moderní strojírenství pro školu i praxi. Praha: Europa-Sobotáles, 2007. 612 s. ISBN: 978-80-86706-19-1.
- SHIGLEY, J., E., MISCHKE Ch., R., BUDYNAS R., G. Konstruování strojních součástí. Brno: VUTIUM, 2010. 1159 s. ISBN 978-80-214-2629-0.
- TOMEK, G., VÁVROVÁ V. Řízení výroby a nákupu. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 378 s.
- ŘEŘÁBEK, A. Stavba a provoz strojů: Strojní součásti 2. Praha: Scientia, 2009. 256 s. ISBN: 978-80-86960-21-0.
- doporučená literatura
- BOZHILOV, Zdravko. BALANCED SCORECARD: Nová strategická metoda efektivního řízení podniku. Liberec, 2007. Disertační práce. Technická univerzita v Liberci. Hospodářská fakulta.
- ČECHURA, Tomáš. Řízení nákladů ve skladovém hospodářství. Plzeň, 2014. Disertační práce. Západočeská univerzita. Fakulta strojní.
- ŠENKÝŘ, Pavel. Využití simulačních metod pro podporu procesního řízení v systémech integrovaného managementu. Brno, 2011. Disertační práce. Mendelova univerzita v Brně. Provozně ekonomická fakulta.
- ŠRAJER, Vladimír. Uspořádání výrobního systému s ohledem na konstrukčně-technologické řešení produktu. Plzeň, 2014. Disertační práce. Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní.
- BEHÚN, Martin. Model řízení zpracování zakázek v neopakované výrobě. Plzeň, 2014. Disertační práce. Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta strojní.
- BARTOŠEK, V. Společné plánování výrobního procesu v logistické síti. Brno, 2011. Disertační práce. Vysoké technické učení v Brně. Fakulta podnikatelská.
- FORMÁNEK, Ota. Hodnocení integrovaného systému řízení v podniku. Praha, 2014. Disertační práce. České vysoké učení v Praze. Fakulta elektrotechnická. Katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 16 16 Příprava na přednášky 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 20 66 Příprava na závěrečný test 14 26 Tvorba seminární práce 18 10 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 12 Celkem: 130 130 - Metody hodnocení a jejich poměr
- seminární práce 100 %
konzultace - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu, tj. body za test (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (léto 2020, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2020/N_DYV