IPB Integrované projektování budov

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018
Rozsah
0/3/0. 4 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D. (cvičící)
Ing. Kristýna Prušková (cvičící)
Garance
Ing. Vladimír Nývlt, MBA, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
IPB/Q1: So 17. 2. 13:50–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, So 3. 3. 13:50–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, 16:30–18:00 B4, Ne 22. 4. 13:05–14:35 B4, 14:50–16:20 B4, V. Nývlt
IPB/S01: St 9:40–11:10 D316, St 11:25–12:10 D316, K. Prušková
IPB/S02: St 12:10–12:55 D316, St 13:05–14:35 D316, V. Nývlt
Předpoklady
MAX_KOMBINOVANYCH ( 40 ) && MAX_PREZENCNICH ( 40 )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 80 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/80, pouze zareg.: 0/80
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenta se způsobem plánování výstavby budov od počáteční fáze návrhu po fázi konečnou - facility management. Student pozná základní principy managementu stavebních procesů, jak tedy v tradičním smyslu, tak v novém trendu informačního modelování. Další částí předmětu je představení integrovaných systémů v budovách, sloužících pro efektivní facility management.
Výstupy z učení
Student zná způsoby plánování výstavby budov od počáteční fáze návrhu po fázi konečnou - facility management. Student ovládá základní principy managementu stavebních procesů, jak tedy v tradičním smyslu, tak v novém trendu informačního modelování. Student dokáže navrhnout integrované systémy v budovách, sloužících pro efektivní facility management.
Osnova
  • 1.Facility management, pojmy, obsah a uplatnění, legislativa ČSN EN 15221 2.Integrace činností, zabezpečení a rozvoj služeb, zvýšení efektivity 3.Prostor a infrastruktura, prostorové služby, pracoviště, technická infrastruktura, údržba 4.Lidé a organizace, zdraví, bezpečnost a ochrana, zaměření na uživatele objektů 5.Výpočtová a komunikační technologie – ICT, logistika 6.Kvalita služeb, strategická úroveň, taktická úroveň a provozní úroveň 7.Dohoda o úrovni služeb - SLA (Service level agreement) 8.Klíčové výkonnostní identifikátory - KPIs (Key performance indicators) 9.Rizika, monitorování a kontrola procesů dodávky služeb 10.Systémy hodnocení a certifikace udržitelnosti budov, certifikát kvality budovy 11. Hodnotící kritéria, environmentální, sociální, ekonomika a management 12. Základní principy multikriteriálního hodnocení, lineární bilanční model GEMIS 13. Environmentální kritéria, LCA – hodnocení životního cyklu staveb
Literatura
  • ČSN EN 15 221-1až 6 „Facility management – Část 1 až 6“ Vyskočil, V., Kuda, F.: Management podpurných procesu - Facility management. Management Press, 492 s. 2011, ISBN 978-80-7431-046-1 Kuda, F., Beránková, E.: Facility management v technické správě a ú
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na průběžný test1616
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2048
Příprava na závěrečný test2930
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi3910
Celkem:104104
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
projekt - semestrální 30 %
Podmínky testu
K úspěšnému absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Doplňkovou literaturou ke studiu je opora Matematika 2 vydaná na VŠTE v r.2013.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2019, léto 2020, léto 2021.