EAD Ekologické a ekonomické atributy dálnic

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2018
Rozsah
0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
EAD/S01: každý sudý čtvrtek 9:40–11:10 A5, každý sudý čtvrtek 11:25–12:55 A5, J. Žák
Předpoklady
FORMA ( P )
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 30 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/30, pouze zareg.: 0/30
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o ekologických a ekonomických atributech při plánování, přípravě a provádění dálnic. Studenti budou seznámeni s vlivy dálnic na životní prostředí, migračním potenciálem a migračními koridory, dále s opatřeními k zajištění prostupnosti dálnic pro volně žijící živočichy. Bude řešena problematika optimalizace nákladů a bezpečnost a Optimalizace nákladů a vlivů na životní prostředí.
Výstupy z učení
Studenti mají přehled o ekologických a ekonomických atributech při plánování, přípravě a provádění dálnic. Jsou seznámeni s vlivy dálnic na životní prostředí, migračním potenciálem a migračními koridory, dále s opatřeními k zajištění prostupnosti dálnic pro volně žijící živočichy. Znají problematiku optimalizace nákladů a bezpečnost a Optimalizace nákladů a vlivů na životní prostředí.
Osnova
  • Vlivy dálnic na životní prostředí. Migrační potenciál a migrační koridory. Opatření k zajištění prostupnosti dálnich pro volně žijící živočichy. Optimalizace nákladů a bezpečnosti. Optimalizace nákladů a vlivů na životní prostředí.
Literatura
    doporučená literatura
  • Anděl P., Mináriková T. et Andreas M. /eds./ Migrační koridory pro velké savce v České republice Evernia, Liberec, 2010, mapa ISBN 978-80-903787-6-6
  • MYŠKOVÁ, Kateřina a Jaroslav ŽÁK. Data Envelopment Analysis for Technological, Environmental and Economic Analysis of Motorway Underpasses. ACTA UNIVERSITATIS AGRICULTURAE ET SILVICULTURAE MNDELINEAE BRNUNENSIS. Brno: Mendelu Brno, 2016, roč. 64, č. 1, s. 307-314. ISSN 2464-8310. info
  • ŽÁK, Jaroslav. MIGRAČNÍ POTENCIÁL MOSTŮ A EKODUKTŮ. Časopis Stavebnictví. Praha: EXPO DATA spol.s r.o., 2011, roč. 11, č. 4, s. 69-73. ISSN 1802-2030. info
Organizační formy výuky
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:520
Metody hodnocení a jejich poměr
seminární práce 100 %
Podmínky testu
K úspěšnému absolvování předmětu je nutné získat min. 70 bodů.
Informace učitele
Předmět je vhodný pro studenty zpracovávající bakalářskou práci na podobné téma. Podrobnější plán bude vypracován na základě zaměření a počtu přihlášených studentů. The course is suitable for students of processing bachelor work on a similar theme. A more detailed plan will be developed based on the orientation and the number of enrolled students. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. Doplňkovou literaturou ke studiu je opora Matematika 2 vydaná na VŠTE v r.2013.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2016, léto 2019, léto 2020, zima 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.