VŠTE:N_MET Planning and Prognosis Method - Course Information
N_MET Planning and Prognosis Method
Institute of Technology and Business in České Budějovicesummer 2017
- Extent and Intensity
- 2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D. (seminar tutor)
- Guaranteed by
- Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Department of Informatics and Natural Sciences – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Informatics and Natural Sciences – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- N_MET/L2: Sat 1. 4. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–19:40 B2, Sat 8. 4. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–19:40 B2, J. Čejka
N_MET/P01: Mon 9:40–11:10 B5, J. Čejka
N_MET/S01: Mon 13:05–14:35 B5, J. Čejka - Prerequisites (in Czech)
- MAX_KOMBINOVANYCH(55) && MAX_PREZENCNICH(48)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 103 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/103, only registered: 0/103 - Course objectives supported by learning outcomes
- Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitými metodami plánování a prognózování. Absolventi budou umět vysvětlit úlohu a význam manažerských technik v praxi, budou umět vysvětlit pojmy manažerské metody a techniky, získají informace k jednotlivým metodám a technikám plánování a prognózování a budou umět zhodnotit v praxi používané metody a techniky.
- Syllabus
- 1. Úloha a význam manažerských technik v praxi, vymezení pojmu manažerských technik plánování v logistice 2. Plánování – techniky prognózování, subjektivní, technologického předvídání. 3. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 3. Plánování – techniky strategické analýzy – struktury prostředí, zdrojů, SWOT 4. Techniky strategického plánování – komponenty, výběr strategií 5. Techniky strategického plánování –modely, aplikace modelů 6. Techniky matematického plánování, matematické rozhodování 7. Techniky statistického plánování, 8. Techniky ekonometrického plánování, 9. Metody technologického předvídání 10. Kroky vytváření efektivních předpokladů 11. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 12. Prognózy a modely dopravy a dopravních proudů. 13. Modelování a simulace.
- Literature
- BERNDT, Ralph, Claudia Fantapié ALTOBELLI and Matthias SANDER. Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2007, 360 pp. ISBN 978-80-251-1641-8. info
- BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 280 pp. ISBN 978-80-247-1535-3. info
- FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. info
- ŽALUDOVÁ, A. Samohodnocení a benchmarking: klíč k strategickému plánování, zlepšování a špičkovosti: základ cesty do Evropy. Česká společnost pro jakost, 1998, 35 pp. ISBN 80-02-01237-2. info
- Forms of Teaching
- Lecture
Seminar
Exercise
Tutorial - Teaching Methods
- Frontal Teaching
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for the Mid-term Test 13 Preparation for Lectures 13 Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 13 Preparation for the Final Test 13 Attendance on Lectures 13 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 13 český (in Czech) 26 Total: 104 0 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – mid-term 30 %
Test – final 70 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (summer 2017, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2017/N_MET