N_MET Metody plánování a prognózování

Institute of Technology and Business in České Budějovice
Summer 2016
Extent and Intensity
2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
prof. Ing. Eduard Babulak, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Jiří Čejka, Ph.D.
Department of Informatics and Natural Sciences – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Informatics and Natural Sciences – Faculty of Technology – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Timetable of Seminar Groups
N_MET/L1: Sun 3. 4. 14:50–16:20 B2, 16:30–18:00 B2, 18:10–19:40 B2, Sat 21. 5. 8:00–9:30 B2, 9:40–11:10 B2, 11:25–12:55 B2, E. Babulak
N_MET/P01: Tue 9:40–11:10 A4, E. Babulak
N_MET/S01: Tue 8:00–9:30 A4, E. Babulak
Prerequisites (in Czech)
MAX_KOMBINOVANYCH ( 60 )&& MAX_PREZENCNICH ( 40 )
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 100 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/100, only registered: 0/100
Course objectives supported by learning outcomes
Cílem předmětu je seznámit studenty s důležitými metodami plánování a prognózování. Absolventi budou umět vysvětlit úlohu a význam manažerských technik v praxi, budou umět vysvětlit pojmy manažerské metody a techniky, získají informace k jednotlivým metodám a technikám plánování a prognózování a budou umět zhodnotit v praxi používané metody a techniky.
Syllabus
  • 1. Úloha a význam manažerských technik v praxi, vymezení pojmu manažerských technik plánování v logistice 2. Plánování – techniky prognózování, subjektivní, technologického předvídání. 3. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 3. Plánování – techniky strategické analýzy – struktury prostředí, zdrojů, SWOT 4. Techniky strategického plánování – komponenty, výběr strategií 5. Techniky strategického plánování –modely, aplikace modelů 6. Techniky matematického plánování, matematické rozhodování 7. Techniky statistického plánování, 8. Techniky ekonometrického plánování, 9. Metody technologického předvídání 10. Kroky vytváření efektivních předpokladů 11. Cíle prognóz a maximalizace budoucího užitku. 12. Prognózy a modely dopravy a dopravních proudů. 13. Modelování a simulace.
Literature
  • BERNDT, Ralph, Claudia Fantapié ALTOBELLI and Matthias SANDER. Mezinárodní marketingový management : [globalizace a světové trhy, marketingové plánování a controlling, potenciál a lidské zdroje]. 1. vydání. Brno: Computer Press, 2007, 360 pp. ISBN 978-80-251-1641-8. info
  • BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 280 pp. ISBN 978-80-247-1535-3. info
  • FOTR, J. a kol. Tvorba strategie a strategické plánování. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2012. info
  • ŽALUDOVÁ, A. Samohodnocení a benchmarking: klíč k strategickému plánování, zlepšování a špičkovosti: základ cesty do Evropy. Česká společnost pro jakost, 1998, 35 pp. ISBN 80-02-01237-2. info
Forms of Teaching
Lecture
Seminar
Exercise
Tutorial
Teaching Methods
Frontal Teaching
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
Student Workload
ActivitiesNumber of Hours of Study Workload
Daily StudyCombined Study
Preparation for the Mid-term Test13 
Preparation for Lectures13 
Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial13 
Preparation for the Final Test13 
Attendance on Lectures13 
Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion13 
český (in Czech)26 
Total:1040
Assessment Methods and Assesment Rate
Test – mid-term 30 %
Test – final 70 %
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2017, summer 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2016/N_MET