VŠTE:M_COP Controlling a plánování - Informace o předmětu
M_COP Controlling a plánování
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2017
- Rozsah
- 2/4/0. 8 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Václav Zahrádka (cvičící), Ing. Veronika Machová, Ph.D., MBA (zástupce)
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Studijní oddělení, CŽV, U3V – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Master of Business Administration (program VŠTE, CZV)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Předmět vychází z toho, že student má základní povědomí o pojmech controlling a plánování. Výuka staví na prvotních znalostech těchto pojmů, přičemž každý z konceptů je rozebrán do větší hloubky a zároveň je kladen důraz na provázání obou problematik. Z manažerských funkcí je tedy vybráno plánování a jsou zdůrazňovány možnosti využití controllingu v procesu plánování. Absolvent předmětu umí definovat pojmy controlling a plánování vč. znalosti vymezení souvisejících problémů a schopnosti jejich praktické aplikace.
- Osnova
- Úvod do problematicky controllingu jako subsystému řízení podniku
- Strategický a operativní controlling
- Marketingový, obchodní, výrobní, finanční a personální controlling
- Integrační, koordinační, informační, poradenské, rozhodovací kompetence controllingu
- Vnitřní a vnější problémy controllingu
- Controlling ve vztahu k manažerskému účetnictví
- Controlling ve vztahu k procesu plánování
- Controllingové funkce vs. funkce procesu plánování
- Operativní, taktické a strategické plány v návaznosti na vizi, poslání a cíle
- Controllingový cyklus: cíl - klasifikace odchylek - analýza odchylek - návrh opatření
- Plánovací cyklus: strategická situační analýza - tvorba strategie - realizace strategie
- Využití expertních controllingových systémů v oblasti Customer Relationship Managementu
- Využití expertních controllingových systémů v oblasti Customer Relationship Marketingu
- Literatura
- povinná literatura
- HAVLÍČEK, Karel. Management & controlling : malé a střední firmy. 1. Published by. Praha: VŠFS, 2011. ISBN 978-80-7408-056-2.
- VÁCHAL, Jan a kol. Podnikové řízení. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4642-5.
- GLOGAR, Alois. Marketingové plánování, controlling a audit. Zlín: UTB, 2006. ISBN 978-80-731-8401-8.
- doporučená literatura
- TRUNEČEK, J. a kol. Management v informační společnosti. 2nd. Edition. Praha: VŠE, 2004. ISBN 80-7079-201-9.
- LANG, H. Manažerské účetnictví: Teorie a praxe. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 80-7179-419-8.
- HNILICA, J., J. FOTR. Aplikovaná analýza rizika ve finančním managementu a investičním rozhodování. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2560-4.
- VEBER, J. a kol. Management, základy prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-029-7.
- TRUNEČEK, J. Systémy řízení podniku ve společnosti znalostí. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0246-1.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář 75 93 Příprava na závěrečnou zkoušku 75 94 Účast na přednáškách 19 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 21 Celkem: 208 208 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - ústní 100 %
- Statistika zápisu (léto 2017, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2017/M_COP