VŠTE:EET Ethics and etiquette - Course Information
EET Ethics and etiquette
Institute of Technology and Business in České BudějoviceSummer 2016
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- doc. et doc. PaedDr. Mgr. Zdeněk Caha, Ph.D., MBA, MSc. (seminar tutor)
PhDr. Martina Hrušková, Ph.D. (seminar tutor)
PhDr. Radek Soběhart, Ph.D. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Miroslav Somr, CSc., DrSc.
Department of Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice
Supplier department: Department of Management – Faculty of Corporate Strategy – Rector – Institute of Technology and Business in České Budějovice - Timetable of Seminar Groups
- EET/D2: Sun 10. 4. 8:00–9:30 B4, 9:40–11:10 B4, 11:25–12:10 B4, R. Soběhart
- Prerequisites (in Czech)
- FORMA(K)
- Course Enrolment Limitations
- The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 65 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/65, only registered: 0/65 - Course objectives supported by learning outcomes
- Předmět by měl ozřejmit význam etiky v dopravně-přepravních a logistických aktivitách, přiblížit význam firemní kultury jako nositele etických pravidel. Význam etického kodexu jako nositele morálního závazku při řízení firmy. Studenti se seznámí též i s neetickými jevy, které podnikání provázejí. Absolvent předmětu je schopen provádět komparaci současných přístupů v oblasti transformace, dokáže analyzovat faktické údaje o etickém chování podniků a jejich manažerů. Student modifikuje etické chování vedoucích pracovníků jako stimul společenské prestiže, ekonomické stability a prosperity dopravních subjektů.
- Syllabus
- 1. Etické myšlení ve starověku – Sokrates, Platón, Aristoteles. 2. Středověk – Tomáš Akvinský, křesťanská morálka 3. Etické myšlení v novověku – Kant, Spinoza, Fukuyama, Etzioni). 4. Morálka v ekonomice, právu. 5. Hospodářská etika – tržní ekonomika, nekalá soutěž. 6. Podnikatelská etika. 7. Kulturně etické modely – anglo-americký model, euro-asijský model, cíle CG. 8. Korupce – morální, ekonomický a právní problém. 9. Firemní kultura. Etika podnikatele, etické vzory - v kontextu manažer, etika řízení lidských zdrojů. 10. Etické kodexy – normy vázané na profesní etiku 11. Etika v reklamě. 12. Globalizace – z pohledu trvale udržitelného rozvoje, environmentální etika. 13. Etiketa a komunikace.
- Literature
- Forms of Teaching
- Seminar
- Teaching Methods
- Group Teaching - Cooperation
Brainstorming
Critical Thinking
Individual Work– Individual or Individualized Activity
- Student Workload
Activities Number of Hours of Study Workload Daily Study Combined Study Preparation for Seminars, Exercises, Tutorial 10 31 Preparation for the Final Test 16 16 Attendance on Seminars/Exercises/Tutorial/Excursion 26 5 Total: 52 52 - Assessment Methods and Assesment Rate
- Test – final 70 %
referát na zadané téma (in Czech) 30 %
- Language of instruction
- Czech
- Enrolment Statistics (Summer 2016, recent)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/course/vste/summer2016/EET