VŠTE:AED_3 Anglický jazyk pro ekonomy dru - Informace o předmětu
AED_3 Anglický jazyk pro ekonomy druhý III
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2012
- Rozsah
- 0/2. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Jindřiška Kraťková (cvičící)
- Garance
- Mgr. Karim Sidibe
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu AED_3 je rozšířit si další jazykové dovednosti nezbytné pro běžnou ústní a písemnou komunikaci ve studovaném jazyce. Absolvováním tohoto předmětu studenti získají následující jazykové kompetence:
- rozumí frázím a nejběžnější slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se jich bezprostředně týkají
- dokáží pochopit smysl krátkých a jasných zpráv nebo hlášení
- umí číst krátké a jednoduché texty (osobní dopis, jízdní řád apod.)
- částečně zvládají krátkou společenskou konverzaci
- vytvářejí jednoduché písemnosti (poděkování, krátký dopis)
Studenti předmětu dosáhnou na konci semestru v produktivních a receptivních dovednostech úrovně A1+ podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky v rozsahu stanovených tematických okruhů (lekce 6 - 7 povinné literatury). Seminář je rozšířen o profesně odbornou složku odpovídající úrovni A1 - A2 SERRJ (témata - Ekonomické systémy,Srovnání tržní a plánované ekonomiky, Marketing,Poptávka a nabídka v tržní ekonomice,Reklama,Právní formy podnikání). Student tak ukončuje předmět AED_3 vybaven znalostí základních ekonomických termínů a dějů.) - Osnova
- 1. Nakupování
- 2. Obchodní dům a boutique
- 3. Konverzace v obchodu
- 4. Ekonomické systémy
- 5. Srovnání tržní a plánované ekonomiky
- 6. Zdravá životospráva
- 7. Konverzace v restauraci
- 8. Marketing
- 9. Poptávka a nabídka v tržní ekonomice
- 10. Ústní projevy studentů I
- 11. Reklama
- 12. Podnikání, právní formy podnikání
- 13. Ústní projevy studentů II
- Literatura
- povinná literatura
- HOBBS, M., KEDDLE, M. S. Commerce I. Oxford : Oxford University press, 2006. 135 s. ISBN 019-456982-9.
- doporučená literatura
- RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O.,MALÁ, E. E-learning : Study Support English Language First I. České Budějovice : VŠTE v Českých Budějovicích,2010. 27 s. ISBN 978-80-87278-42-0.
- RYNDOVÁ, J., TOUFAROVÁ, O.,MALÁ, E. E-learning : Study Support English Language First II. České Budějovice : VŠTE v Českých Budějovicích,2010. 23s. ISBN 978-80-87278-43-7.
- RADLEY, P., SIMONS, D., CAMPBELL, C. Horizons I. Student´s Book. Oxford : Oxford University press, 2005. 111 s. ISBN 978-0-19-413401-9.
- MURPHY,R.,Essential Grammar in Use.Cambridge:Cambridge University Press,2007.379s.ISBN 978-0-521-53289-1.
- KOLEKTIV AUTORŮ Anglicko-český, česko-anglický velký slovník. Brno : Lingea, s.r.o., 2007. 1566 s. ISBN 978-80-87062-01-2.
- BÜRGER, J. a kol. VELKÝ EKONOMICKÝ SLOVNÍK. Plzeň : FRAUS, 2007. 1312 s. ISBN 978-80-7238-639-0.
- neurčeno
- MURPHY, R. Essential Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2007. 319 s. ISBN 978-0-521-67543-7.
- Organizační formy výuky
- seminář
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
e-learning
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 7 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 9 Příprava na závěrečný test 7 Příprava na ústní projev 3 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 52 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - průběžný 40 %
test - závěrečný 40 % - Podmínky testu
- Napsat 2 testy - průběžný a závěrečný (lekce 6. až 7.)- a prezentovat 1 ústní projev. Test 1 se píše v~polovině semestru, test 2 v~závěru semestru, ústní projev se koná podle harmonogramu, který sestavuje konkrétní vyučující předmětu. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (ústní projev maximálně 20 bodů, test 1 maximálně 40 bodů, test 2 maximálně 40 bodů, maximální počet bodů ze všech tří částí 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70%, tedy 70 bodů ze všech tří částí celkem.
- Informace učitele
- Další informace k organizaci výuky předmětu AED_3:
1. Student plní vyučujícím zadané dílčí úkoly a aktivně se zúčastňuje výuky. Rozsah učiva pro AED_3 je 6. a 7. lekce povinné literatury.
2. Na seminářích se povolují maximálně 4 absence. Vyšší absence bude posuzována individuálně a bude omlouvána pouze ve zcela výjimečných a odůvodněných případech (hospitalizace apod.)
3. V případě nesplnění podmínek zápočtu v řádném termínu má student právo na jeden opravný termín, ale pouze v případě, že průběžné testy napsal alespoň na 30% (viz Studijní a zkušební řád VŠTE, článek 17, Zápočet). Tento termín vypisuje konkrétní vyučující předmětu ve zkouškovém období téhož semestru.
4. Student, který anglický jazyk zvládá na vyšší úrovni než A1 SERRJ, má možnost absolvovat na začátku semestru v termínu stanoveném garantem předmětu, tzv. celosemestrální test. Tento test se skládá z 50 otázek a pro jeho úspěšné zvládnutí je třeba dosáhnout 70%. Testovaný rozsah učiva je lekce 6. a 7. povinné literatury. Pokud student splní výše uvedené podmínky, je mu udělen zápočet a nemusí tak docházet na semináře v aktuálním semestru. Avšak v případě neúspěšnosti v celosemestrálním testu student vyčerpá svůj řádný termín a může se zúčastnit až opravného termínu (viz bod 3). - Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (léto 2012, nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2012/AED_3