VŠTE:TBU_2 Typologie budov II - Informace o předmětu
TBU_2 Typologie budov II
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2021
- Rozsah
- 0/3/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D. (cvičící)
Ing. Blanka Pelánková (cvičící)
Ing. arch. Jaromír Srba, Ph.D. (cvičící) - Garance
- Ing. Zuzana Kramářová, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- TBU_2/Q5a: So 20. 3. 8:00–9:30 A1, 9:40–11:10 A1, 11:25–12:55 A1, So 10. 4. 16:30–18:00 A1, 18:10–19:40 A1, Ne 2. 5. 16:30–18:00 A1, 18:10–19:40 A1, Z. Kramářová
TBU_2/Q5b: So 20. 3. 8:00–9:30 A3, 9:40–11:10 A3, 11:25–12:55 A3, So 10. 4. 16:30–18:00 A3, 18:10–19:40 A3, Ne 2. 5. 16:30–18:00 A3, 18:10–19:40 A3, J. Srba
TBU_2/S01: St 8:00–9:30 E5, St 9:40–10:25 E5, J. Srba
TBU_2/S02: St 11:25–12:55 E6, St 13:05–13:50 E6, J. Srba
TBU_2/S03: St 13:50–14:35 A1, St 14:50–16:20 A1, J. Srba - Předpoklady
- Nutno úspěšně zakončit předmět TBU_1.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámení studenta s problematikou dispozičního řešení nebytových staveb a jejich navrhování.
- Výstupy z učení
- Po absolvování předmětu je student seznámen s problematikou dispozičního řešení nebytových staveb, umí posoudit správnost dispozičního řešení a bude ovládat základní znalosti pro správné navrhování nebytových staveb.
- Osnova
- 1. Umisťování staveb v území, vlivy na umístění, zásady architektonické kompozice
- 2. Stavby zdravotnických zařízení a sociální péče
- 3. Stavby pro obchod a služby
- 4. Administrativní budovy
- 5. Stavby pro kulturu, osvětu a duchovní služby
- 6. Stavby pro cestovní ruch a veřejné stravování
- 7. Sportovní stavby
- 8. Stavby pro školství a vzdělávání
- 9. Průmyslové stavby
- 10. Zemědělské stavby
- 11. Revitalizace, konverze - nový účel
- 12. Parkování osobních automobilů, parkovací domy
- 13. Správa objektu, údržba, úklid, ostraha
- Literatura
- povinná literatura
- Vyhláška č. 398/2009 Sb., o obecných technických požadavcích zabezpečujících bezbariérové užívání staveb
- ČSN 73 5305 Administrativní budovy a prostory
- Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby
- Vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území
- NEUFERT, Ernst a Peter NEUFERT. Navrhování staveb : zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle : příručka pro stavební odborníky, stavebník. 2. české vyd. Praha: Consultinvest, 2000, 618 s. ISBN 80-901486-6-2. info
- NEUFERT, E. Navrhování staveb. CONSULTINVEST, 1995. ISBN 80-901486-4-6. info
- doporučená literatura
- REMEŠ, Josef, Ivana UTÍKALOVÁ, Petr KACÁLEK, Lubor KALOUSEK, Tomáš PETŘÍČEK, Tomáš APELTAUER, Jan PLACHÝ, Radim SMOLKA a Lukáš ŽIŽKA. Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 2014, 248 s. stavitel. ISBN 978-80-247-5142-9. info
- SÝKORA, Jaroslav. Zemědělské stavby. Praha: Grada Publishing, 2014, 127 s. ISBN 978-80-247-5273-0. info
- STÝBLO, Z. Nauka o stavbách: školské stavby. Praha, 2010, 244 s. ISBN 978-80-01-04510-7. info
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
laboratorní cvičení
exkurze - odborná
tutoriál
konzultace
bloková výuka - přednáška
bloková výuka - seminář - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžný test 10 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 17 40 Příprava na závěrečný test 28 28 Seminární práce 10 10 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 39 26 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 50 %
seminární práce 40 %
konzultace 10 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné zakončení musí student získat minimálně 70 bodů. A. Napsat závěrečný test minimálně na 55% ze 50 bodů, tzn. na 27,5 bodů. Závěrečný test se skládá ze dvou samostatných částí - návrh a teorie. V~případě, že student nesloží část návrh na min. 70% bodů, nemůže skládat část teorie. Část teorie lze v~případě distanční výuky nahradit ústním zkoušením. B. Dalších 50 bodů je možno získat ze seminární práce a aktivní konzultace na vybrané téma zadané na počátku semestru (10 aktivní konzultace + 40 součet za seminární práce). C. V~případě zájmu studenta lze provést ústní dozkoušení, kde je možné získat max. 5 bodů k~písemnému testu - toto není možné aplikovat při distanční výuce a ústní částí z~teorie. Maximální počet bodů ze~všech částí je 100. Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba celkem dosáhnout minimálně 70 bodů tvořených součtem bodů z~částí A, B a ev. C, tedy 70%. Celková klasifikace: započteno 100 – 70, nezapočteno 69,99 – 0. Podrobné podmínky získání bodového hodnocení včetně dílčích termínů odevzdání budou upřesněny v~prvním výukovém týdnu vyučujícím.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Povinné jsou aktivní konzultace v průběhu výuky. Bližší specifikace o nich a průběhu výuky i hodnocení předá vyučující na první hodině výuky.
Způsob kontaktu s vyučujícím a vlastní výuky při bezkontaktní formě výuky upřesní vyučující před první hodinou v rozvrhu hromadným mailem.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2021/TBU_2