S_INO Innovation management

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD. (cvičící)
Garance
Ing. Romana Kušnirová, DiS., PhD.
Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra managementu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
S_INO/S01: Čt 9:40–11:10 N107, R. Kušnirová
Předpoklady
OBOR ( CAP )
Prerequisites are not required.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The student will learn to use managerial tools in the preparation and implementation of various types of innovations, which are the main source for increasing the efficiency and competitiveness of the company. The graduate of the subject will understand the issue of innovative corporate strategies and the importance of intellectual property protection, the issue of implementation and commercialization of the findings of scientific research and innovation activities.
Výstupy z učení
Upon graduation of the course, students will be able to:
1. understand the role of scientific research and development activities in a company,
2. understand the role of knowledge capital of an enterprise,
3. develop criteria for evaluating innovation projects,
4. manage scientific research and development activities in an operational managerial manner; understand the nature of strategic innovation decision making,
5. understand the basic tools for securing and protecting intellectual property.
Osnova
  • Lectures
  • 1. Innovation and the innovation management process.
  • 2. Criteria for evaluating innovation strategies.
  • 3. Strategic and operational innovation management.
  • 4. Evaluating the feasibility of an innovation strategy.
  • 5. Economic effects of innovation.
  • 6. The firm's investment programme and the financing of innovation.
  • 7. Innovation in services.
  • 8. Science, research and development.
  • 9. Technology transfer.
  • 10. The human factor in the innovation process.
  • 11. Risk and uncertainty in decision-making about innovation plans and legal protection of innovation.
  • 12. Innovation projects in the European and international context.
  • 13. Evaluation of innovation projects.
Literatura
    povinná literatura
  • TIDD, J. et al. 2020. Managing Innovation Integrating Technological, Market and Organizational Change.Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119713302
  • VEBER J. et al., 2017. Management inovací. Praha. Management Press, Albatros Media a.s. ISBN 978-80-726-1424-0
  • KERZNER H. 2019. Innovation Project Management Methods, Case Studies, and Tools for Managing Innovation Projects. Velká Británie. Wiley. ISBN 9781119587293
    doporučená literatura
  • CHRISTENSEN, C. M. (2024). The Innovator's Dilemma, with a New Foreword: When New Technologies Cause Great Firms to Fail. Spojené státy americké: Harvard Business Review Press. ISBN 9781647826765
  • RANANUJAM, M., TACKE, G. (2016). Monetizing Innovation: How Smart Companies Design the Product Around the Price. Německo: Wiley, ISBN 9781119240860
Organizační formy výuky
přednáška
cvičení
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Continuous rating20 
Příprava na přednášky30 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál30 
Příprava na závěrečný test24 
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi26 
Celkem:1560
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Application of theoretical knowledge 30 %
Podmínky testu
To successfully complete the course, it is necessary to achieve a total of at least 70% of the interim and final evaluation under the conditions set out below. In the continuous evaluation, 30 points can be obtained, i.e. 30%. A total of 70 points, i.e. 70%, can be obtained in the final evaluation. Overall classification of the course, ie points for the final evaluation (70 - 0) + points from the continuous evaluation (30 - 0): A 100 - 90, B 89,99 - 84, C 83,99 - 77, D 76,99 - 73, E 72.99 - 70, FX 69.99 - 30, F 29.99 - 0. The full-time student is obliged to meet the mandatory 70% attendance at contact classes, i.e. everything except lectures. If the participation is not met, the student will be automatically classified "-".
Vyučovací jazyk
Angličtina
Informace učitele
Attendance at classes in all forms is solved by a separate internal standard of ITEM (Records of student attendance at ITEM). For full-time students, 70% attendance at seminars is mandatory. Students with an individual study plan (ISP) will take only a 100-point final test in the examination period from the subject Innovation Management. Students are obliged to contact the teacher of the subject Innovation Management in person or in writing immediately after the approval of the individual study plan (ISP). If the student does not do so, his ISP will not be taken into account.
Další komentáře
Předmět je vyučován každý semestr.
Erasmus.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2022, zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/S_INO