VŠTE:SA_N_AJL_1 English Language Specialized f - Informace o předmětu
SA_N_AJL_1 English Language Specialized for Logistics I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2022
- Rozsah
- 0/4/0. 6 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Daniel Raušer (cvičící)
- Garance
- Mgr. Daniel Raušer
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- SA_N_AJL_1/S01: Út 16:30–18:00 E5, St 13:05–14:35 E7, D. Raušer
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
meeting requirements and recommended completion of the following subjects: AJP_1, AJP_2, ADP_1 and ADP_2 - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- The course learning objective is to acquire professionally oriented foreign language knowledge as well as productive and receptive skills in various areas of transport and logistics, including corresponding grammatical rules, in accordance with B2 level descriptor of the Common European Framework of Reference for Languages. Having successfully completed the course, students have such language capabilities to be able to describe professionally oriented situations, aptly address the main essence of an idea or a problem and present themselves very well in both oral and written communication. Furthermore, the students can also adopt different attitudes to issues related to the topics listed below (see the course Syllabus), and using relevant language means, they are able to express their opinions and viewpoints in relative detail, discuss current events and trends in the studied field and apply their theoretical knowledge in practice.
- Výstupy z učení
- Having successfully completed the course, the students will be able to:
- understand the main ideas of complex texts regarding concrete as well as abstract topics;
- communicate and interact with others using a corresponding degree of fluency and accuracy;
- follow even more complex lines of argument provided the given topic is reasonably familiar;
- take an active part in discussions, including technical discussions in the field of Logistics;
- explain their viewpoints on particular issues, while giving possible advantages and disadvantages of various options;
- produce clear and detailed texts on a wide range of subjects. - Osnova
- 1. Introduction to Logistics. Jobs in Logistics.
- 2. Activities in Logistics. Logistics Services.
- 3. Selected Logistics Acronyms. Product Ranges.
- 4. 3PL.
- 5. Value-Added Services.
- 6. Inventory Management and Procurement.
- 7. Continuous Replenishment. Job Advertisements.
- 8. Modes of Transport.
- 9. Transport and Handling Equipment.
- 10. Container Types. Types of Goods.
- 11. Professional vocabulary – reading professional texts.
- 12. Students´Presentations.
- 13. Revision.
- Literatura
- povinná literatura
- GRUSSENDORF, M.: English for Logistics. Students' Book. Express Series. Oxford: OUP, 2009. 94 s. ISBN 9780194579452.
- doporučená literatura
- LOWE, D. Dictionary of Transport and Logistics. London, GBR: Kogan Page Ltd., 2002. ProQuest ebrary. Web. 27 May 2015
- BÜRGER, J. Velký ekonomický slovník anglicko-český, česko-anglický. Plzeň: Fraus, 2007. 1312 s . ISBN 978-80-7238-639-0.
- FRONEK, J., Velký anglicko-český, česko-anglický slovník. Praha : Leda, 2007. 1523 s. ISBN 978-80-7335-114-4.
- KOLEKTIV AUTORŮ. Eurolingua English 2. Plzeň: Fraus 2009, 191 s. ISBN 80-7238-062-1.
- MASCULL, B. Business Vocabulary in Use Advanced. Cambridge: Cambrige University Press, 2004. 133 s. ISBN 978-0-521-5470-4
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. 379 s. ISBN 3 125 3408405
- Organizační formy výuky
- seminář
cvičení
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kolaborace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Preparation for an oral presentation 20 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 44 Příprava na závěrečný test 40 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 Celkem: 156 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- Interim assessment 30 %
Final test 70 % - Podmínky testu
- Grading of the course
- Interim assessment: 0 - 30 points;
- Final test: 0 - 70 points;
- successful graduates of the course have to get totally at least 70 points.
- Final test may be retaken once.
Please note that the final test includes questions within the range of B2 level (not only based on the textbook).
- Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Informace učitele
- Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2022/SA_N_AJL_1