SA_NE_MAN Marketing management

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
zima 2024
Rozsah
2/0/0. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Radim Dušek, Ph.D. (cvičící)
Garance
doc. Ing. Petra Pártlová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
The course is focused on advanced methods of marketing management (methods of segmentation, marketing research, branding) and new approaches in online marketing and services marketing.
Výstupy z učení
After successful completion of the course, the students:
- understand the term “marketing management“,
- have a command of marketing situational analysis,
- are able to use marketing research in specific cases,
- have a command of market segmentation,
- are able to analyse a product as a basic tool of marketing mix,
- are able to analyse business portfolio,
- are able to use suitable managerial tools for business management,
- understands online marketing strategies,
- is able to use findings from the marketing of services.
Osnova
  • Lectures
  • 1. Introduction to marketing management.
  • 2. Strategic marketing management and marketing plan.
  • 3. Use of marketing management in creating business models.
  • 4. Specific kinds of marketing research.
  • 5. Consumer, organizations and final consumer buying behaviour.
  • 6. Product and product portfolio management.
  • 7. Brand management.
  • 8. Positioning and brand value.
  • 9. Online marketing strategies.
  • 10. STP.
  • 11. Relationship marketing.
  • 12. Services marketing.
  • 13. Social responsibility and ethics in marketing – new trends in business.
Literatura
    povinná literatura
  • KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2015. Marketing management. 15th edit. Pearson. ISBN 0133856461.
  • KOTLER, P. a G. ARMSTRONG, 2017. Principles of Marketing. 17th edit. Pearson. ISBN 013449251X.
    doporučená literatura
  • LUPKIN, J. a B. CARTER, 2014. Network Marketing For Facebook: Proven Social Media Techniques For Direct Sales & MLM, Success. CreateSpace Independent Publishing Platform. ISBN 150232816X.
  • KOTLER, P., H. KARTAJAYA a I. SETIAWAN, 2016. Marketing 4.0: Moving from Traditional to Digital. Wiley. ISBN 1119341205.
Organizační formy výuky
přednáška
Komplexní výukové metody
frontální výuka
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky30 
Příprava na závěrečný test22 
Účast na přednáškách26 
Celkem:780
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 100 %
Podmínky testu
For successful completion of the course it is necessary to achieve at least 70 % of the course and final test together under the conditions specified below. In the final test, students can get up to 100 points, i.e. 70 %. Grading for the course, i.e. points for the final test (100 - 0): A 100 – 90, B 89.99 – 84, C 83.99 – 77, D 76.99 – 73, E 72.99 – 70, FX 69.99 – 30, F 29.99 – 0 Final test – 100 points (i.e. 100 %)
Informace učitele
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB (Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester.
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2022, zima 2023.
  • Statistika zápisu (zima 2024, nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/SA_NE_MAN