VŠTE:RLZ_HRM HR Marketing - Informace o předmětu
RLZ_HRM HR Marketing
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2025
- Rozsah
- 2/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Michaela Procházková, PhD. (přednášející)
- Garance
- Ing. Miluše Balková, Ph.D.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Předpoklady
- OBOR(CAP)
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Řízení lidských zdrojů (program VŠTE, RLZ) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit studenty s principy HR marketingu. K hlavním tématům předmětu patří rozlišení základních forem a nástrojů HR marketingu, analýza trhu práce s ohledem na budoucí rozvoj firmy a proces budování značky a hodnoty zaměstnavatele. Předmět se věnuje aplikaci marketingových principů v řízení lidských zdrojů od okamžiku náboru zaměstnanců až po jejich případné propouštění, a to vše v souladu s kontextem udržitelnosti.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student: - chápe základní marketingové principy, - aplikuje nástroje marketingového mixu v HR, - navrhuje projekty marketingového výzkumu v HR, - analyzuje trh práce s ohledem na budoucí rozvoj firmy, - rozumí procesu budování značky a hodnoty zaměstnavatele.
- Osnova
- Přednášky 1. Úvod do HR marketingu v kontextu udržitelnosti. 2. Nástroje a metody HR marketingu. 3. HR marketingový a komunikační mix. 4. Interní HR marketing. 5. Externí HR marketing. 6. Analýza vnitřního trhu práce a proces STP v HRM. 7. Analýzu trhu práce a konkurenčního prostředí. 8. Udržitelné inovace v náboru a talent managementu. 9. Tvorba zelené zaměstnavatelské značky. 10. Hodnota zaměstnavatele a loajalita zaměstnanců. 11. Candidate experience a vazba na udržitelnost. 12. Měření udržitelnosti a efektivity HR marketingových strategií. 13. CSR a jeho propojení s HR marketingem. Semináře 1. HR marketing v souladu s Green Deal. 2. Praktická aplikace nástrojů a metod HR marketingu. 3. HR marketingový mix. 4. Interní kampaně zaměřené na oblast Green Deal. 5. Externí kampaně zaměřené na oblast Greeen Deal. 6. Příprava HR marketingové strategie. 7. Digitální nábor zaměstnanců a talent management. 8. Vytváření zeleného employer brandu. 9. Analýza současného EVP v kontextu udržitelnosti. 10. Ekologizace Candidate experience. 11. Příprava obsahu pro zelené HR marketingové kampaně. 12. Praktická analýza ekologických ukazatelů v HR marketingu. 13. Návrh ekologické CSR kampaně.
- Literatura
- povinná literatura
- MALÝ, L., 2022. HR Marketing. Jak na efektivní náborové kampaně. Kolín: Workoholix. ISBN 978-80-11-01931-0.
- TEGZE, J., 2018. Jak hledat zaměstnance v 21. století. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0551-9.
- MYSLIVCOVÁ, S., K. MARŠÍKOVÁ, P. ŠVERMOVÁ a V. MACHÁČKOVÁ, 2017. Personální marketing a budování značky zaměstnavatele. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 978- 80-7494-382-9.
- KOTLER, P. a K. L. KELLER, 2013. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
- KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Dílčí úkoly 12 18 Příprava na přednášky 13 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 38 Příprava na závěrečný test 12 34 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 13 12 Účast na závěrečném testu 2 2 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
Plnění dílčích úkolů 30 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0. Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích povinná 70% účast. Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel.
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2025/RLZ_HRM