VŠTE:OBP_1 Obchodní podnikání I - Informace o předmětu
OBP_1 Obchodní podnikání I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2016
- Rozsah
- 2/2/0. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Roman Švec, Ph.D. (cvičící)
- Garance
- doc. Ing. Zuzana Rowland, MBA, PhD.
Centrum celoživotního vzdělávání – Útvar ředitele pro administraci studia a celoživotní vzdělávání – Prorektor pro studium – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- OBP_1/CCV: So 10. 12. 8:00–12:55 A3, R. Švec
- Předpoklady
- OBOR(CAP)
Předpokladem je znalost předmětu Obchodní činnost. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Ekonomika podniku (program VŠTE, EM)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je osvojení základních principů a získání vědomostí o řízení obchodních firem, rozvoj ekonomického myšlení v aplikaci na problematiku obchodních operací. Po úspěšném absolvování předmětu student zná základní teoretické poznatky o řízení maloobchodní prodejny, umí vypočítat zájmovou oblast a kupní potenciál obchodní jednotky, je schopen využít metodu CPM k řízení projektu zřízení OJ,orientuje se v problematice obchodního sortimentu a obchodně-provozních operacích a je schopen analyzovat základní oblasti řízení maloobchodu.
- Osnova
- 1. Územní strategie obchodních firem.
- 2. Metody územní analýzy.
- 3. Výstavba obchodní jednotky, řízení projektů.
- 4. Síťová analýza, metoda CPM.
- 5. Technologie obchodního provozu.
- 6. Řízení zásob v obchodě.
- 7. Obchodní sortiment.
- 8. Space management.
- 9. Obchodně-provozní operace.
- 10. Kupní chování spotřebitele.
- 11. Merchandising, nákupní atmosféra.
- 12. Operativní řízení obchodní jednotky, metody řízení obsluhy.
- 13. Řizení lidských zdrojů v obchodě.
- Literatura
- povinná literatura
- MULAČOVÁ, Věra, Petr MULAČ, Petra BEDNÁŘOVÁ, Lukáš KUČERA, Vendula SIMOTOVÁ a Marie SLABÁ. Obchodní podnikání ve 21. století. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2013, 520 s. Finanční řízení. ISBN 978-80-247-4780-4. info
- MULAČOVÁ, Věra a Petr MULAČ. Obchodní podnikání I: Studijní opora pro kombinované studium. 2. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2011, 60 s. ISBN 978-80-87278-66-6. info
- MULAČ, P., VÁCHAL, J. Obchodní podnikání II. České Budějovice : VŠTE, 2008. ISBN 987-80-903888-5-7.
- doporučená literatura
- PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Retail management. Praha : Management Press, 2002. ISBN 80-7261-059-7.
- CIMLER, P., ZADRAŽILOVÁ, D. a kol. Retail management. Praha : Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-167-6.
- ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha : Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.
- BERMAN, Barry a Joel R. EVANS. Retail management : a strategic approach. 11th ed. Boston ; London : Pearson/Prentice Hall, 2010, 654 s. ISBN 978-0-13-608758-8. info
- TIWARI, R. Retail Management, Retail Concepts and Practices (EBOOK). Mumbai: Himalaya Publishing House, 2009, 220 s. ISBN 978-93-5024-394-7. info
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář
tutoriál
konzultace
výzkum v oblasti obchodního podnikání
přednáškové cvičení - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Práce na týmovém projektu 26 26 Příprava na přednášky 14 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 43 Příprava na závěrečný test 20 20 Výzkum z oblasti obchodního podnikání 52 52 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 12 15 Celkem: 156 156 - Metody hodnocení a jejich poměr
- zkouška - písemná 70 %
projekt - skupinový 30 % - Podmínky testu
- Celková klasifikace předmětu:
- body za týmový projekt (0 - 30%) 0 - 30 bodů
- body za závěrečný test (0 - 70%) 0 - 70 bodů
Výsledná známka: A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 - 0.
- Navazující předměty
- Informace učitele
- Organizační pokyny k předmětu:
1. Prvních 6 týdnů výuky probíhá formou seminářů (povinná docházka, účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.).
2. V dalších 4 týdnech studenti zpracovávají týmový projekt a mohou konzultovat průběh zpracování projektu výhradně s cvičícím své seminární skupiny. Projekt je zpracován a odevzdán písemně v elektronické formě prostřednictvím odevzdávárny IS VŠTE v MS Word, a to do konce 10. výukového týdne semestru. Stejně tak je odevzdána prezentace v MS PowerPoint do stejného data.
3.Projekt je prezentován a obhájen před kolektivem studentů dle závazného harmonogramu odevzdání a prezentací seminárních prací určených vyučujícím (poslední tři týdny semestru)
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Attendance in lessons is defined in a separate internal standard of ITB(Evidence of attendance of students at ITB). It is compulsory, except of the lectures, for full-time students to attend 70 % lesson of the subjet in a semester. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2016/OBP_1