VŠTE:N_PTE Progresivní technologie - Informace o předmětu
N_PTE Progresivní technologie
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Marta Harničárová, PhD. (cvičící)
doc. RNDr. Milena Kušnerová, Ph.D. (cvičící)
prof. Ing. Anton Panda, PhD. (cvičící)
prof. Ing. Jan Valíček, Ph.D. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Marta Harničárová, PhD.
Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra strojírenství – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- N_PTE/P01: každé sudé úterý 11:25–12:55 E5, každé sudé úterý 13:05–14:35 E5, M. Harničárová, M. Kušnerová, A. Panda
N_PTE/S01: každou sudou středu 16:30–18:00 D415, každou sudou středu 18:10–19:40 D415, J. Valíček - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je seznámit posluchače s podstatou a s procesy související-mi s podnikovým řízením a plánovaním, pro efektívni realizaci materialu pro produkční procesy v článcích hodnototvorných řetězců.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student: 1. Umí charakterizovat produkční procesy. 2. Umí identifikovat konvenční a progresivní produkční procesy. 3. Umí vhodně klasifikovat progresivní produkční procesy. 4. Umí charakterizovat mechanické produkční procesy. 5. Umí charakterizovat chemické a elektrochemické produkční procesy. 6. Umí charakterizovat elektrotepelné produkční procesy. 7. Umí charakterizovat energo-jetové produkční procesy. 8. Umí charakterizovat hydroerozivní produkční procesy. 9. Umí charakterizovat Rapid prototypingové procesy. 10. Umí charakterizovat produkční procesy pájení a inovační procesy.
- Osnova
- 1. Charakteristika produkčních procesů. 2. Identifikace konvenčních a progresivních produkčních procesů. 3. Klasifikace progresivních produkčních procesů. 4. Mechanické produkční procesy. 5. Chemické produkční procesy. 6. Elektrochemické produkční procesy. 7. Elektrotepelné produkční procesy. 8. Energo-jetové produkční procesy. 9. Hydroerozivní produkční procesy. 10. Rapid prototyping procesy. 11. Produkční procesy pájení. 12. Inovační procesy. 13. Prezentace semestrálních projektů.
- Literatura
- povinná literatura
- MAREK D., P. NĚMEC a V. FRANČE, 2018. Automatizace práce v ČR. Proč se (ne)bát robotů. [s. l.]: Deloitte. Dostupné: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/cz/Documents/strategy-operations/Automatizace-prace-v-CR.pdf.
- SPIŠÁK, E., J. KMEC, J. MAJERNÍKOVÁ, D. KUČERKA a M. GOMBÁR, 2015. Materiály v súčasnej praxi. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-089-2.
- GOMBÁR, M., J. KMEC, J. DOBROVIČ a R. SEMAN, 2018. Manažérske praktiky navrhovania produkčných procesov a výrobkov. Stalowa Wola: Prešovská univerzita v Prešove. ISBN 978-83-63767-78-5.
- doporučená literatura
- KMEC, J., D. KUČERKA, M. GOMBÁR, R. HRMO a Ľ. BIČEJOVÁ, 2014. Delenie materiálov. Košice: Technická univerzita v Košiciach. ISBN 978-80-553-1872-1.
- KMEC, J., D. KUČERKA, R. KAMPF, S. RUSNÁKOVÁ, M. GOMBÁR a J. DEPEŠOVÁ, 2015. Průmyslová Logistika ve strojírenství: studijní skripta. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích. ISBN 978-80-7468-088-5.
- KMEC, J., Š. VALENČÍK, M. GOMBÁR, M. KARKOVÁ a A. VAGASKÁ, 2016. Logistic Approach of Building and Development of Production System. Nase More. 63(3), 145-149. ISSN 0469-6255.
- KAMPF, R., V. STEHEL, D. KUČERKA, J. KMEC, X. LIU, B. LI a W. CUI, 2017. Logistics of production processes. University textbook. České Budějovice: The Institute of Technology and Business in České Budějovice. ISBN 978-80-7468-115-8.
- Organizační formy výuky
- přednáška
seminář - Komplexní výukové metody
- skupinová výuka - kooperace
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Projekt 26 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 Příprava na závěrečný test 26 Účast na přednáškách 26 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 Celkem: 130 0 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
projekt - semestrální 30 % - Podmínky testu
- Semestrální projekt (30 %) Závěrečný test (70 %) Průběžné konzultace v~termínech stanovených vyučujícím. Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Studenti kombinované formy získávají průběžné hodnocení odevzdáním semestrálního projektu do odevzdávárny do konce 12-tého týdne v~semestru, tedy do 15.5.2022. Celková klasifikace předmětu, tj. body za ..závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/N_PTE