N_PJK_1 Projekt I.

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2024
Rozsah
0/4/0. 8 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Michal Kraus, Ph.D. (cvičící)
Ing. et Ing. Petra Machová (cvičící)
Ing. Andrea Michalová (cvičící)
Garance
Ing. Michal Kraus, Ph.D.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
N_PJK_1/S01: každé liché úterý 8:00–9:30 D515, každé liché úterý 9:40–11:10 D515, každé liché úterý 11:25–12:55 D515, každé liché úterý 13:05–14:35 D515, M. Kraus, A. Michalová
Předpoklady
Základní znalosti v oblasti typologie a navrhování budov.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Úkolem předmětu je vytvoření optimalizovaného návrhu zadaného objektu občanské vybavenosti (administrativa, služby, školství, zdravotnictví, kultura, …), zemědělství nebo průmyslu včetně dispozice pro daný účel a návrhu vhodné konstrukční soustavy nosného systému. Návrh bude vycházet z aktuálního poznání v oblasti udržitelné výstavby. Nedílnou součástí projektu je studium interakčních vazeb krajiny a urbanizovaného prostředí. Textová i výkresová část bude zpracována s využitím výpočetní techniky.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen:
- navrhnout architektonické řešení zadeného typu stavby;
- navrhnout konstrukční a technické řešení;
- vypracovat projektovou dokumentaci dle platných předpisů.
Osnova
  • 1. Principy architektonické kompozice a architektonického navrhování
  • 2. Zásady tvorby krajiny a urbanismu interakční vazby budovy a prostředí
  • 3. Návrh architektonického konceptu a ztvárnění budovy ve více variantách
  • 4. Posouzení a výběr architektonického konceptu budovy
  • 5. Studium interakčních vazeb země urbanizovaného prostředí a budovy
  • 6. Průzkum a příprava projektové dokumentace
  • 7. Architektonická studie zadané budovy - koncepce
  • 8. Architektonická studie zadané budovy - situace
  • 9. Architektonická studie zadané budovy - půdorysy
  • 10. Architektonická studie zadané budovy - řezy
  • 11. Architektonická studie zadané budovy - pohledy
  • 12. Architektonická studie zadané budovy - průvodní zpráva
  • 13. Prezentace (obhajoba) projektů – kritika
Literatura
    povinná literatura
  • HÁJEK, P., 2014. Pozemní stavitelství: Základní požadavky a konstrukční systémy budov. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5101-6.
  • REMEŠ, J., I. UTÍKALOVÁ, P. KACÁLEK, L. KALOUSEK, T. PETŘÍČEK, T. APELTAUER, J. PLACHÝ, R. SMOLKA a L. ŽIŽKA, 2014, Stavební příručka: To nejdůležitější z norem, vyhlášek a zákonů, 2., aktualizované vydání. 2., aktual. vyd. Praha: Grada Publishing, 248
    doporučená literatura
  • HÁJEK, P., 1995. Konstrukce pozemních staveb 1: nosné konstrukce I. Vyd. 3. Praha: Nakladatelství ČVUT. 260 s. ISBN 978-80-01-03589-4.
  • NEUFERT, E., P. NEUFERT a J. KISTER, 2012. Architects' Data. 4th ed. : John Wiley & Sons, 593 s. ISBN 978-1-4051-9253-8.
  • NOVÁK, A. a P. VALENTA, 2014. Dům a krajina. Liberec: Technická univerzita v Liberci, Fakulta umění a architektury, 145 s. ISBN 978-80-7494-060-6.
  • NOVOTNÝ, J., 2007 Cvičení z pozemního stavitelství. Praha: Sobotáles. ISBN 978-80-86817-23-1.
  • NEUMAN, D a kol., 2005. Stavební konstrukce I. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-8076-025-X.
  • DAHLSVEEN, T., P. DUŠAN a J. HIRŠ, 2003. Energetický audit budov. Bratislava: Jaga group. ISBN 80-88905-86-9.
  • NEUFERT, E. a P. NEUFERT, 2000. Navrhování staveb: zásady, normy, předpisy o zařízeních, stavbě, vybavení, nárocích na prostor, prostorových vztazích, rozměrech budov, prostorech, vybavení, přístrojích z hlediska člověka jako měřítka a cíle: příručka pro
Organizační formy výuky
seminář
konzultace
Komplexní výukové metody
frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Konzultace14 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál52 
Semestrální projekt90 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi52 
Celkem:2080
Metody hodnocení a jejich poměr
prezentace 5 %
projekt - semestrální 85 %
konzultace 10 %
Podmínky testu
Práci zadává a koordinuje garant předmětu. Projekt podle typu zadání a specializace konzultují předem stanovení vyučující Katedry stavebnictví VŠTE. Ateliérový projekt je ve fázích rozpracování demonstrován na prezentacích (kritikách) a hodnocen podle předem stanovených kritérií.

- Originalita, inovativnost a nápad (0-15 bodů)

- Grafická úroveň výkresů a úroveň textové části (0-10 bodů)

- Obsahová kvalita projektu (0-50 bodů)

- Poster (prezentační panel) a závěrečná obhajoba (0-10 bodů)

- Závěrečná obhajoba (kritika) (0-5 bodů)

- Aktivní přístup a konzultace v~průběhu semestru (0-10 bodů)

Celkový zisk bodů (součet za projekt, konzultace, prezentaci a dispozici) může být max. 100.

Hodnocení předmětu:

100-70 bodů = započteno

69-0 bodů = nezapočteno

Informace učitele
Výuka předmětu bude probíhat zejména formou konzultací semestrálního projektu. Z tohoto důvodu bude u předmětu nastavená nesledovaná docházka. Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE).
Na úvodní hodině každý student obdrží Evidenční list Projektu. Evidenční list je podkladem prokazující aktivní účast na výuce a je povinnou součástí odevzdání projektu. Každý student je povinen v rámci své konzultace mít u sebe evidenční list a danou konzultaci si nechat potvrdit. Konzultace budou probíhat pouze na výuce (seminářích) a nebudou zpětně evidovány a uznávány! Bez evidenčního listu nebude možné práci odevzdat a práce bude hodnocena „N“.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, léto 2021, zima 2021, zima 2022, léto 2023, zima 2023, zima 2024.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/N_PJK_1