VŠTE:NCJ_1z Německý jazyk I - Informace o předmětu
NCJ_1z Německý jazyk I
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2020
- Rozsah
- 0/4/0. 4 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Elena Tomášková (cvičící)
PhDr. Jan Gregor, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Libuše Turinská (cvičící) - Garance
- Mgr. Elena Tomášková
Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Centrum jazykových služeb – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- NCJ_1z/X01: So 17. 10. 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, So 31. 10. 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, So 14. 11. 13:05–14:35 E4, 14:50–16:20 E4, 16:30–18:00 E4, So 28. 11. 11:25–12:55 A4, 13:05–14:35 A4, J. Gregor
NCJ_1z/SX01: Po 9:40–11:10 D416, Pá 9:40–11:10 N105, E. Tomášková - Předpoklady
- Vstupní úroveň jazykových znalostí studentů: minimálně A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je sjednocení vstupní úrovně jazykových znalostí studentů minimálně na úroveň A2 + až B1- dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky a vybavení studentů jazykovými znalostmi a dovednostmi minimálně na úroveň A2 + až B1- pro každodenní komunikaci, aby zvládli běžné úkoly, které se je bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání).
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu bude student schopen rozumět frázím a běžné slovní zásobě vztahující se k oblastem, které se ho bezprostředně týkají (např. základní informace o sobě a své rodině, o nakupování, místopisu, zaměstnání). Dokáže pochopit smysl krátkých, jasných zpráv a hlášení. Umí číst krátké jednoduché texty. Umí vyhledat konkrétní předvídatelné informace v každodenních materiálech, např. inzerátech, prospektech, jídelních lístcích a jízdních řádech. Rozumí krátkým osobním dopisům. Umí komunikovat v jednoduchých běžných situacích vyžadujících jednoduchou přímou výměnu informací o známých tématech a činnostech. Zvládne velmi krátkou společenskou konverzaci, i když obvykle nerozumí natolik, aby konverzaci sám dokázal udržet. Umí použít řadu frází a vět, aby jednoduchým způsobem popsal vlastní rodinu a další lidi, životní podmínky, dosažené vzdělání a své současné nebo předcházející zaměstnání. Umí napsat krátké jednoduché poznámky a zprávy týkající se jeho základních potřeb. Umí napsat velmi jednoduchý osobní dopis.
- Osnova
- 1. Seznámení studentů se SERRJ. Struktura mezinárodní zkoušky B1
- 2. Situace běžného života
- 3. Představování se
- 4. Orientace ve městě
- 5. Doprava ve městě
- 6. Rodina, společnost
- 7. Bydlení
- 8. Nakupování a služby
- 9. Zdravý životní styl
- 10. Dovolená
- 11. Ubytování v hotelu
- 12. Nejznámější lázeňská města v České republice
- 13. Ústní projev. (1.-8. lekce)
- Literatura
- povinná literatura
- FISCHER-MITZIVIRIS, Anni a Sylvia JANKE-PAPANIKOLAOU. So geht's noch besser zum ZD: Prüfungsvorbereitung Zertifikat Deutsch B1: Testbuch: inklusive 2CDs. Stuttgart: Klett, 2009. ISBN 978-3-12-675572-6.
- HÖPPNEROVÁ, Věra a Lenka JAUCOVÁ. Moderní učebnice němčiny. 3. vyd. Praha: NS Svoboda, 2012. ISBN 978-80-205-0615-3.
- doporučená literatura
- CAHA, Zdeněk. Testen Sie Ihr Deutsch, testen Sie Ihr Wirtschaftsdeutsch! 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2010. 70 s. ISBN 978-80-87278-36-9.
- CAHA, Zdeněk. Německý jazyk první 1: Ekonomika podniku. 1. vydání. Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích, 2013.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál
konzultace - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
skupinová výuka - kooperace
projektová výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na průběžné hodnocení 6 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 26 50 Příprava na závěrečný test 20 36 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 52 18 Celkem: 104 104 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
průběžné hodnocení 30 % - Podmínky testu
- Prezenční forma
Závěrečný test - 70 % (0 - 70 bodů) a průběžné hodnocení - 30 % (0 - 30 bodů). Průběžné hodnocení probíhá podle harmonogramu sestaveného vyučujícím a stejně jako závěrečný test vyžaduje znalosti jazyka na úrovni A2-B1- dle Společného referenčního rámce pro jazyky. Bodové hodnocení odpovídá procentuálnímu poměru metod hodnocení (průběžné hodnocení maximálně 30 bodů a závěrečný test max. 70 bodů). Maximální počet bodů z~obou částí je tedy 100). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů z~obou částí dohromady.
Kombinovaná forma
Závěrečný test - 100 % (0 - 100 bodů). Pro úspěšné absolvování předmětu je třeba dosáhnout minimálně 70 %, tedy 70 bodů ze závěrečného testu.
- Informace učitele
- Výuka bude probíhat prostřednictvím MS Teams v reálném čase dle stanoveného rozvrhu.
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2020/NCJ_1z