INK Inženýrské konstrukce

Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
léto 2023
Rozsah
2/2/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
doc. Dr. Ing. Luboš Podolka (cvičící)
Garance
doc. Ing. Jaroslav Žák, CSc.
Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra stavebnictví – Ústav technicko-technologický – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
INK/PS1: Ne 19. 3. 8:00–9:30 D515, 9:40–11:10 D515, Ne 16. 4. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, So 13. 5. 8:00–9:30 D415, 9:40–11:10 D415, Ne 21. 5. 11:25–12:55 D515, 13:05–14:35 D515, L. Podolka
INK/P01: Po 8:00–9:30 D415, L. Podolka
INK/S01: Po 9:40–11:10 D415, L. Podolka
Předpoklady
DRK Dřevěné konstrukce
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
Cílem předmětu jsou zásady navrhování a provádění inženýrských konstrukcí, tj. konstrukcí pro dopravní stavby (mosty, propustky apod.) komínů, stožárů, zásobníků, sil, průmyslové podlahy atd.
Výstupy z učení
Student je po absolvování předmětu schopen samostatně navrhovat inženýrské konstrukce.
Osnova
  • 1. Seznámení s problematikou dopravních staveb 2. Seznámení s názvoslovím pro konstrukce mostů, zatížení dopravou 3. Problematika navrhování výškových konstrukcí (komíny, stožáry) ocel, beton, zatížení větrem, teplotou, námrazou 4. Problematika navrhování zásobníků, vysoký, nízký 5. Řešení sil 6. Navrhování průmyslové podlahy jako desky na pružném podkladu, speciální řešení pro drátkobeton
Literatura
    doporučená literatura
  • STUDNIČKA, J., MACHÁČEK, J., VOTLUČKA, L., 1994. Ocelové konstrukce 20. Pozemní stavby. ČVUT Praha. ISBN 1-85166-895-0.
  • PECHAR, J., BUREŠ, J. a SCHINDLER, A., 1990. Kovové mosty. SNTL / ALFA, Praha. ISBN 80-03-00523-X.
  • JANDA, L., KlLEISNER, Z., a ZVARA, J., 1988. Betonové mosty. SNTL / ALFA, Praha. ISBN 80-86426-05-X.
Organizační formy výuky
přednáška
seminář
Komplexní výukové metody
frontální výuka
skupinová výuka - kompetice
projektová výuka
brainstorming
partnerská výuka
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
Studijní zátěž
AktivitaPočet hodin za semestr
Prezenční formaKombinovaná forma
Příprava na přednášky13 
Příprava na seminář, cvičení, tutoriál2675
Příprava na závěrečný test1313
Vypracování a prezentace semestrálního projektu2626
Účast na přednáškách26 
Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi2616
Celkem:130130
Metody hodnocení a jejich poměr
test - závěrečný 70 %
Vypracování a prezentace semestrálního projektu 30 %
Podmínky testu
- zadání nádrže – student vypracuje statický výpočet a výkresy tvaru a výztuže - pro zadané údolí navrhne student vhodný tvar a konstrukci horní stavby mostu. (půdorys, řez příčný, podélný) - prezentace navrženého řešení Průběžné odevzdávání úkolů zadaných na cvičení v~termínech stanovených vyučujícím. Závěrečná zkouška písemná.
Informace učitele
Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, povinná 70% účast.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2021, léto 2022.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2023/INK