VŠTE:BSA_TIM Time management - Informace o předmětu
BSA_TIM Time management
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchzima 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Ing. Iveta Kmecová, PhD. (cvičící)
- Garance
- Ing. Iveta Kmecová, PhD.
Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra řízení lidských zdrojů – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_TIM/A3: Ne 13. 10. 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, So 26. 10. 14:50–16:20 E5, 16:30–18:00 E5, I. Kmecová
BSA_TIM/S01: Út 11:25–12:55 I301( spojená s I302), I. Kmecová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je vysvětlit význam osobní efektivity, především pak účinného a efektivního nakládání s časem, a to jak s časem vlastním, tak s časem organizace, resp. spolupracovníků manažera. K hlavním tématům předmětu patří objasnění pravidel, která umožňují nakládání s časem zlepšit, především správného stanovování pracovních priorit, odstranění sklonu k odkládání, zvýšení osobního tempa, správného sestavování časových plánů, využívání produktivního času, zjišťování snímků pracovní doby apod.
Kurz vychází z toho, že schopnost efektivně nakládat s časem není samozřejmá, je však jednou z nejdůležitějších osobních i pracovních schopností ovlivňujících pracovní i osobní výkonnost. Svou sníženou schopnost efektivního nakládání s časem si navíc mnozí lidé neuvědomují: své pracovní nedostatky, které v jejím důsledku vznikají, přičítají důvodům jiným. Nedostatečnou schopnost efektivního nakládání s časem vedoucí ke snížení produktivity si mnohdy plně neuvědomují ani vedoucí či dokonce celé organizace. - Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí teoretickým i praktickým principům osobní efektivity a Time managementu, jeho přínosům pro podnikovou praxi i jednotlivé osoby, především pak manažery,
2. chápe vnitřní i vnější příčiny ztrát pracovního i osobního času,
3. zvládá praktické principy Time managementu, přispívající k efektivnějšímu nakládání s časem, a to z pozice zaměstnavatele, manažera i z hlediska vlastní osobní efektivity,
4. ovládá principy týdenního i dlouhodobějšího plánování času, dokáže čelit rušivým faktorům bránícím efektivnímu nakládání s časem,
5. chápe úlohu manažera při řízení i kontrole využívání času svých spolupracovníků, dokáže prezentovat, vysvětlovat i předávat schopnosti efektivního nakládání s časem svým podřízeným, umí poskytnout metodickou i praktickou pomoc svým spolupracovníkům při tvorbě efektivních mentálních zvyklostí, posilujících jejich osobní efektivitu. - Osnova
- Semináře:
- 1. Osobní efektivita jako schopnost řídit sebe sama, význam osobní efektivity v podnikové a manažerské praxi, osobní efektivita jako předpoklad úspěšného řízení vlastního času i času spolupracovníků.
- 2. Předpoklady a projevy osobní efektivity včetně efektivního nakládání s časem, tvorba a změny osobních zvyklostí, mentální techniky usnadňující tvorbu efektivních a produktivních osobních zvyklostí a účinného nakládání s časem.
- 3. Hlavní metody zvýšení osobní efektivity a efektivního nakládání s časem, nejčastější formy a příčiny časových ztrát.
- 4. Význam a metody stanovení osobních a pracovních priorit, plánování pracovního i osobního času, omezení vnějších rušivých faktorů i vnitřního sklonu k rozptylování a ztrátě koncentrace.
- 5. Odkládání pracovních úkolů a rozhodnutí a metody jeho odstranění.
- 6. Řízení vlastního pracovního tempa, kontrola vlastních emocí, význam a metody motivace sebe sama, denní křivka osobní výkonnosti.
- 7. Snímkování pracovního času, jeho význam a metody.
- 8. Time management při řízení schůzí a porad („meeting management“).
- 9. Sociální a komunikační zvyklostí ovlivňující efektivní nakládání s časem a vznik časových ztrát.
- 10. Příčiny a prevence časových ztrát v organizaci, pracovní tempo organizace a metody jeho zvýšení.
- 11. Time management a řídící styl manažera, význam delegování a předávání produktivních zvyklostí.
- 12. Life management: rovnováha mezi pracovním a osobním časem jako faktor osobní produktivity.
- 13. Prezentace případových studií.
- Literatura
- povinná literatura
- ALLEN, D., 2016. Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity. [s. l.]: Simon & Schuster. ISBN 0670899240.
- URBAN, J., 2015. Jak lépe naložit s časem. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-5752-0.
- TRACY, B., 2016. Time Management. [s. l.]: AMACOM. ISBN 978- 0814433430.
- URBAN, J., 2016. Přestaňte se v práci stresovat - 44 doporučení pro ty, kteří nechtějí práci obětovat své zdraví. Praha: Grada. ISBN 978-80-247- 5820-6.
- URBAN, J., 2012. 10 kroků k vyššímu výkonu pracovníků. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3955-7.
- doporučená literatura
- URBAN, J., 2008. Jak zvládnout deset nejobtížnějších situací manažera. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2465-2.
- URBAN, J., 2018. Jak lépe nakládat s časem organizace. Práce a mzda. -(- ),-. ISSN 0032-6208.
- URBAN, J., 2020. Vezměte život do svých rukou. Life management pro každý den. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-574-2.
- TRACY, B., 2017. Eat That Frog: 21 Great Ways to Stop Procrastinating and Get More Done in Less Time. [s. l.]: Berrett-Koehler Publishers. ISBN 978-1626569416.
- SALZGEBER, N., 2018. Stop Procrastinating: A Simple Guide to Hacking Laziness, Building Self Discipline, and Overcoming Procrastination Paperback. [s. l.]: Create Space Independent Publishing Platform. ISBN 978-1987631050.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na prezentaci případové studie 2 2 Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 6 6 Příprava na závěrečný test 10 28 Příprava případové studie 8 8 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
případová studie 20 %
prezentace případové studie před auditorem studentů 10 % - Podmínky testu
- Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): Z~100 – 70, X 69,99 - 30, N 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Studenti s individuálním studijním plánem budou vykonávat z předmětu pouze 100 bodový závěrečný test ve zkouškovém období. Nicméně studenti mají povinnost ihned po schválení individuálního studijního plánu (ISP) kontaktovat vyučujícího, v případě, že tak student neučiní, nebude na jeho ISP brán zřetel. (V případě jakýchkoliv dotazů se mohou obrátit na garanta předmětu prostřednictvím emailu: kmecova@mail.vstecb.cz).
- Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/zima2024/BSA_TIM