VŠTE:BSA_PIS Podnikové informační systémy - Informace o předmětu
BSA_PIS Podnikové informační systémy
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicíchléto 2024
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučováno prezenčně. - Vyučující
- Mgr. Michal Konečný, PhD. (cvičící)
- Garance
- Mgr. Michal Konečný, PhD.
Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Dodavatelské pracoviště: Katedra cestovního ruchu a marketingu – Ústav podnikové strategie – Rektor – Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- BSA_PIS/A2: So 6. 4. 11:25–12:55 E7, 13:05–14:35 E7, So 20. 4. 13:05–14:35 D415, 14:50–16:20 D415, M. Konečný
BSA_PIS/S01: St 11:25–12:55 N004, M. Konečný - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Business analytik (program VŠTE, BSA) (2)
- Cíle předmětu opírající se o výstupy z učení
- Cílem předmětu je poskytnout znalosti o zásadách řízení za pomoci podnikových informačních systémů. Předmět pomůže studentům orientovat se v typech aplikací, jež jsou prakticky využitelné v podnikových procesech. Nedílnou součástí předmětu je vnímání ekonomického přesahu informačních systémů. Problematika předmětu je vztažena na současné turbulentní prostředí, kde data a informace jsou zdrojem pro úspěšná podnikatelská rozhodnutí. Z tohoto důvodu je rovněž cílem předmětu představit základní zásady bezpečnosti a ochrany podnikových dat.
- Výstupy z učení
- Po úspěšném absolvování předmětu student:
1. rozumí zásadám řízení a projekce vztahu byznys a podnikový proces za podpory IS/IT,
2. umí tvořit koncepci informačních a komunikačních systémů a implementovat je,
3. orientuje se v typech aplikací využitelných v podnikových procesech,
4. chápe ekonomické aspekty informačních systémů,
5. zná zásady bezpečnosti a ochrany podnikových dat. - Osnova
- Semináře:
- 1. Informace, data, znalosti.
- 2. Architektura informačních systémů.
- 3. Big data a otevřená data.
- 4. Podstatné charakteristiky aplikací.
- 5. Podnikové portály.
- 6. Kategorie produktů ERP, efekty ERP.
- 7. Vývojové směry v business intelligence.
- 8. Elektronické obchodování a podnikání.
- 9. Elektronické informační zdroje.
- 10. Činnosti spojené s řízením podnikové informatiky.
- 11. Reengineering podnikových procesů, jeho efekty a rizika.
- 12. Ekonomika informačních systémů.
- 13. Zpracování a prezentace esejí.
- Literatura
- povinná literatura
- GÁLA, L., J. POUR a Z. ŠEDIVÁ, 2015. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi. 3., aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5457-4.
- BELANGER, F., C. V. SLYKE and R. E. CROSSLER, 2016. Information Systems for Business: An Experiential Approach. 2nd edit. [s. l.]: Prospect Press. ISBN 978-1943153015.
- WALLACE, P. M., 2017. Introduction to information systems. 3rd edit. New York: Pearson. ISBN 978-0134635194.
- ŠILEROVÁ, E. a K. HENNYEYOVÁ, 2017. Informační systémy v podnikové praxi. 2. vyd. Praha: Powerprint. ISBN 978-80-7568-065-5.
- doporučená literatura
- VOŘÍŠEK, J., 2015. Principy a modely řízení podnikové informatiky. 2. vyd. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE. ISBN 978-80-245-2086-5.
- BALTZAN, P., 2018. Business driven information systems. 6th edit. New York: McGraw-Hill Education. ISBN 978-1260004717.
- STAIR, R. M. and G. W. REYNOLDS, 2017. Principles of information systems. 13th edit. Boston: Cengage Learning. ISBN 9781305971776.
- SMITH S. M., 2019. An Integrated Approach to Business and Information Systems. [s. l.]: [s. n.]. ISBN 978-1085818339.
- Organizační formy výuky
- seminář
tutoriál - Komplexní výukové metody
- frontální výuka
projektová výuka
brainstorming
kritické myšlení
samostatná práce – individuální nebo individualizovaná činnost
výuka podporovaná multimediálními technologiemi
- Studijní zátěž
Aktivita Počet hodin za semestr Prezenční forma Kombinovaná forma Příprava na seminář, cvičení, tutoriál 8 Příprava na závěrečný test 10 20 Závěrečný test 1 1 esej (vč. prezentace) 15 15 Účast na semináři/cvičeních/tutoriálu/exkurzi 26 8 Celkem: 52 52 - Metody hodnocení a jejich poměr
- test - závěrečný 70 %
esej 30 % - Podmínky testu
- Průběžné hodnocení
esej včetně prezentace – 30 bodů (tj. 30 %)
Závěrečné hodnocení
závěrečný test – 70 bodů (tj. 70 %)
Pro úspěšné splnění předmětu je nutné v~součtu dosáhnout z~průběžného a závěrečného hodnocení minimálně 70 % za níže stanovených podmínek. V~průběžném hodnocení lze získat 30 bodů tj. 30 %. V~závěrečném hodnocení lze celkem získat 70 bodů tj. 70 %. Celková klasifikace předmětu, tj. body za závěrečné hodnocení (70 - 0) + body z~průběžného hodnocení (30 - 0): A 100 – 90, B 89,99 – 84, C 83,99 – 77, D 76,99 – 73, E 72,99 – 70, FX 69,99 – 30, F 29,99 – 0.
Student prezenční formy studia je povinen na kontaktní výuce, tj. vše kromě přednášek, splnit povinnou 70% účast. Pokud účast nebude splněná, bude student automaticky klasifikován „-“.
- Informace učitele
- Účast na výuce ve všech formách řeší samostatná vnitřní norma VŠTE (Evidence docházky studentů na VŠTE). Pro studenty prezenční formy studia je na seminářích a cvičeních povinná 70% účast.
Hodnocení studentů s individuálním studijním plánem (ISP) se bude skládat z průběžného hodnocení (esej dle zadání uvedeného v IS, nicméně bez nutnosti ji prezentovat - max. 30 bodů) a závěrečného hodnocení (závěrečný test - max. 70 bodů). Studenti s ISP mají povinnost ihned po schválení svého individuálního studijního plánu kontaktovat vyučujícího své seminární skupiny, v případě, že tak student neučiní nejpozději do dvou týdnů od schválení, nebude na jeho ISP brán zřetel. - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.vstecb.cz/predmet/vste/leto2024/BSA_PIS